Nem a biztonság, hanem a spórolás miatt döntünk a nyári gumi mellett

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: HBN
Debrecen – Téli abroncsokon nyáron hosszabb fékútra és magasabb benzinfogyasztásra számíthatunk.


A magyar autóvezetők döntően nem közlekedésbiztonsági, hanem költségcsökkentési okokból cserélik le téli abroncsaikat nyári gumikra – derült ki a Bridgestone közel hetven szervizműhely vezetője körében végzett felméréséből.

Anyagi okokból

Noha a tavaszi-nyári zivatarok során akár 15-20 százalékkal is rövidebb fékúttal bír az autónk nyári abroncsokon, a megkérdezett műhelyek vezetői szerint a magyar autósok inkább azért váltanak nyári gumikra, mert így kevesebbet fogyaszt majd az autójuk és nem koptatják a drága téli abroncs szettet. A magyar közlekedésbiztonsági kultúra fejlődését mutatja ugyanakkor, hogy a felmérés szerint az autóvezetők több mint fele már a szakemberek által ajánlott 2-3 milliméteres profilmélység elérésekor új nyári gumit vásárol. Egy abroncs maximum 5 évig is újnak számít, vagyis megfelelő tárolás mellett egy 4-5 éves gumi ugyanolyan teljesítményre képes, mint egy pár hónapja a gyártószalagról legördült abroncs. A gumi maximális élettartama 10 év, így e felett akkor is szükséges a csere, ha az abroncsunk profilmélysége az ajánlott érték felett lenne.

Hamarabb kopik

Számos autóvezető gondolja úgy, hogy ha csak november-december környékén állt be a téli időszak, úgy nyugodtan fennhagyhatják a téli abroncsokat az autón, hiszen száraz időszakban azzal úgysem ártanak a guminak. A szervizvezetők szerint a magyar autósok döntően úgy vélik, hogy a téli abroncsok nyári időszakban való használata alapvetően az abroncs fokozott kopásával jár, de a szakemberek tapasztalatai szerint csak minden harmadik autós ismeri a hosszabb féktáv, a magasabb zajszint, vagy a magasabb benzinfogyasztás problémáját. Körültekintő vezetéssel és az évszaknak megfelelő, átlagos kopással számolva a téli abroncsaink 2-3 szezonon át is biztonságosan használhatóak, de a tavaszi-nyári időszakot a téli gumi rosszul tűri, és a felgyorsuló kopás miatt akár 1-2 szezont is lefaragunk az élettartamukból. További költségtényező a megnövekedő üzemanyag fogyasztás, és téli gumival nyáron a fékút is jelentősen meghosszabbodik.

HBN


Autóeladások márciusban

A személyautók piaca az első három hónapban némileg gyorsabban nőtt az előzetes becslésnél. Továbra is a közületi vásárlás a meghatározó. A magánszemély vásárlók inkább a használtautó–kínálatból elégítik ki igényeiket, bár valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magánvásárlásnak tekinthető, csupán az áfa-visszaigénylés miatt kerül az adott autó céges vásárlási körbe és nyílt végű (maradvány értékes) finanszírozásba.









hirdetés