Néhány pihentető praktika a hőség ellen

Néhány pihentető praktika a hőség ellen
© Illusztráció: AFP
Budapest – A legfontosabb, hogy egész nap próbáljuk megtartani a biológiai egyensúlyunkat.

A nyári kánikula idősek és fiatalok számára is nagy terhet jelent. Nappal kimerültség, éjjel van, hogy csak forgolódunk az ágyban, a fülledt melegben még aludni sem tudunk rendesen. Ilyenkor az ember legtöbbször csak szenved, izzad, másnap nyűgösen, fáradtan ébred, s ez az egész napját megbélyegzi. Ám gondoljunk csak arra, hogy vannak olyan országok, ahol mindig ennyire meleg van. Ezért is találták ki az ilyen helyeken az úgynevezett szieszta időszakot, amikor bezárnak az üzletek tíztől, délután kettőig, hogy ezekben a nagyon meleg órákban az ember pihenhessen kicsit.

Dr. Péntek Éva természetgyógyász néhány hasznos és praktikus tanáccsal segít, hogy a hőségben is meg tudjuk tartani testi-lelki harmóniánkat. Akik tehetik, ekkor egész egyszerűen bekapcsolják a klímát, ám a légkondicionálásnak nem csak előnyei vannak. Nem megfelelő klímakörülmények elsősorban a légző- és keringési rendszerre lehetnek kedvezőtlen hatással. A klimatizált helyiség levegője gyakran száraz, okozhat légzési panaszokat, a szem, az orr, a torok nyálkahártyájának szárazságát. Az arra érzékenyeknél jelentkezhet fejfájás, kimerültség, megfázásos, allergiás tünet, orrfolyás, köhögés, könnyezés, kötőhártya-gyulladás.

A nem megfelelően karbantartott klímaberendezés táptalaj lehet a baktériumok, vírusok, gombák elszaporodásához, melyek különösen a legyengült immunrendszerrel rendelkezőkben okozhatnak akár komoly fertőzéseket is. Ha a hideg levegő közvetlenül ér minket, akkor ízületi fájdalmak, gyulladások is kialakulhatnak.

Víz, víz, tiszta víz

Ha nem akarunk légkondicionálót használni, akkor mit tehetünk, hogy nyáron is pihentető legyen az alvás? A legfontosabb, hogy egész nap próbáljuk megtartani a biológiai egyensúlyunkat, talán akkor könnyebben fog menni majd az alvás – javasolja dr. Péntek Éva. Az első és legfontosabb a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadékbevitel, ami akár négy liter vizet is jelenthet ebben a melegben!

Kerüljük a cukros, alkoholos italokat! A szervezetnek friss, tiszta vízre van szüksége! Lefekvés előtt is igyunk meg egy pohár vizet, hűsít, és segít az elalvásban.

HBN



Sporthírek






hirdetés