Negyedük a munkahelyén is a webáruházat böngészi

Budapest – Bár van mobiltelefonjuk, a felhasználók még mindig ragaszkodnak a nagy képernyőhöz.


Az eMAG.hu felkérésére a GKI Digital 1500 ember megkérdezésével elkészítette az E-Commerce riport második reprezentatív kutatását. Arra keresték a választ, hol, mikor, hogyan vásárolnak az emberek az online áruházakban, mi motiválja őket, valamint milyen előnyöket és hátrányokat tapasztalnak ezek használata során.

Fő a kényelem

Bár napjainkban bárhol, bármikor információhoz juthatunk okostelefonon keresztül, a felhasználók még mindig ragaszkodnak a nagy képernyőhöz: a válaszadók 82 százaléka laptopon böngészi a webáruházak kínálatát. A megkérdezett nők 41 százaléka a telefonját is beveti, ha online áruház szolgáltatásait veszi igénybe, míg a férfiak csupán harmada teszi meg ugyanezt. A megkérdezettek kényelmi szempontok mentén döntenek a webáruházak és a laptop mellett, azonban érdekes, hogy a mobilhasználati szokásokban nincs komoly eltérés a rendszeresen (havonta legalább kétszer) online vásárlók és azok között, akik két-háromhavonta, vagy ritkábban viszik végig a fizetési folyamatot.

Direkt mobilra

A kifejezetten mobileszközökre tervezett alkalmazások sok helyzetben könnyíthetik meg a felhasználók életét a kisebb kijelzővel ellátott készülékek esetében, ezzel a válaszadók több mint négyötöde is egyetértett. Az eMAG arra is kíváncsi volt, milyen előnyöket látnak a felhasználók a böngészővel szemben; 74 százalék szerint érződik az optimalizálás, jól láthatók a gombok és feliratok, sőt az applikációval minden rendben.

HBN



Sporthírek






hirdetés