Négy lisztpótló megoldás

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: theculinarylife.com
Hajdú-Bihar - Arról már rengeteget olvastunk és hallottunk, hogy a fehér liszttel készült pékárukra és süteményekre ördögöt kiáltanak a hozzáértők: de akkor milyen lisztet válasszunk helyette?

A fehér liszt nem tartalmazza a gabonaszem héját, valamint a csírát, és ellentétben teljes kiőrlésű társaival, hirtelen emeli meg a vércukorszintet. Elenyésző a tápértéke is a szénhidráttartalmával szemben. A Nosalty.hu négy alternatívát kínál a fehér liszt helyett.

Zabliszt

Fehérjében az egyik leggazdagabb gabona, B-vitaminban bővelkedik, s magas rosttartalmával az emésztést is megkönnyíti, jó tesz a gyomornak, de szerepet játszik a szabad gyökök elleni harcban is. Ajánlott valamilyen sikértartalmú liszttel kombinálva használni.

Teljes kiőrlésű lisztek

Tápértékük kiemelkedő, hiszen tartalmazzák a gabona ásványianyag- és vitamintartalmát. Készülhet tönkölybúzából, rozsból, kukoricából. Kissé kesernyés mellékíze van, akinek ez kevéssé elviselhető, legalább fele-fele arányban használjon a teljes kiőrlésű lisztekből sütéskor – a hagyományos liszt mellett.

Mandulaliszt

Ezt a lisztféleséget sokan valódi luxuscikként tartják számon, s nagyot nem is tévednek: a mandulabélből készült, őrölt, blansírozott mandulaszemekből először sajtolással kivonják az olajtartalmát, az így megmaradt őrlemény kerül a zacskókba és a boltok polcaira, valóban magas áron. Mellette szól alacsony szénhidráttartalma, a paleolit táplálkozás egyik legkedveltebb alapanyaga. Süteményekbe remek lisztpótló.

Rizsliszt

Egy termék, ami gluténmentes, így nagyon sok lisztérzékeny mindennapjait könnyíti meg. Aki a tojást száműzte az étrendjéből, mostantól annak is jó barátja lesz a rizsliszt, mert a vele készült ételekhez nincs szükség tojásra. Sűrítéshez, palacsintához, süteményekhez gond nélkül használható, létezik barna és fehér változata is.

HBN








hirdetés