Napló-kerekasztal: vannak, akik még nem temetik a dízelautókat

Napló-kerekasztal: vannak, akik még nem temetik a dízelautókat
© Fotó: AFP / Fred Tanneau
Debrecen – A benzines autókat részesítik előnyben a vásárlók, ezért a kereskedések azokat tartják.

Autóvásárlás előtt álló emberekkel beszélgetve egyre többször halljuk a kérdést, hogy mit ajánlunk, ami nem dízel? Használtautó-vásárlás kapcsán évek óta erősödik ez az attitűd, de egyre többen vannak, akik új autót vennének és a kiválasztás alapja, hogy dízelmotoros autót biztosan nem szeretnének – emelték ki vendégeink.

A dízelbotrány kirobbanása óta az emberek elvesztették a bizalmukat a gázolajos autókkal kapcsolatosan. Az autó-visszahívások, a drasztikusan csökkenő nitrogén-oxid kibocsátási értékek miatt erős kétségek ébredhetnek az autóvásárlás előtt állókban, és a dízeles autók jelenlegi tulajdonosaiban is.

Városban benzinest

– A tehergépjárművek szinte 100 százalékban gázolajosak, míg a személyautók nagyrészt benzinesek. Az emberek megijedtek a dízelbotránytól, holott a jelenlegi dízelautók, amelyek bírják az aktuális uniós normákat, sokkal kevésbé szennyezik a környezetet, mint a régi benzinesek.

Én nem temetném még a dízeleseket.”

Persze, aki a városban jár kevés kilométert megtéve, nincs értelme eltérni a benzinesektől. De aki sokat és nagyobb távokat utazik, akkor már van különbség a fogyasztásban – mondta Szeifert Zsolt, a Ford Vagép értékesítési vezetője.

szzsSzeifert Zsolt | Fotó: Matey István

Összegezve: a gázolajjal tankolt autók előnye hosszú távon jelentkezik, használatuk akkor kedvező, rövid távon viszont ráfizetés. A dízelmotor a bemelegedési fázisban, az első kilométereken sokszorosát bocsátja ki a megengedett károsanyag-értékeknek. Pedig éppen alacsony fordulaton, padlógázzal, éppen a városi forgalomban használjuk leginkább. Aki valóban csak a városban „rohangál” rövid távokat, annak nem is ajánlott a dízel.

HBN


Top 30 új autó itthon (2018-ban, I. negyedév)

1. Suzuki Vitara (2992 db): 3 millió 890 ezer Ft-tól
2. Skoda Octavia (1781 db): 4 millió 374 ezer 540 Ft-tól
3. Opel Astra J és K (1249 db): 3 millió 950 ezer Ft-tól
4. Suzuki SX4 S-Cross (1143 db): 3 millió 890 ezer Ft-tól
5. Ford Focus (1078 db): 5 millió 095 ezer Ft-tól
6. Ford Kuga (837 db): 7 millió 315 ezer Ft-tól
7. Nissan Qashqai (686 db): 5 millió 080 ezer Ft-tól
8. Toyota Yaris/Yaris Hybrid (552 db): 2 millió 995 ezer Ft-tól
9. Volkswagen Jetta (516 db): 6 millió 728 ezer 370 Ft-tól
10. Renault Clio (501 db): 2 millió 799 ezer Ft
11. Toyota Auris/Auris HSD (491 db): 2 millió 995 ezer Ft-tól
12. Dacia Duster (486 db): 2 millió 999 ezer Ft-tól
13. Toyota C-HR (470 db): 5 millió 995 ezer Ft-tól
14. Volkswagen Golf (453 db): 6 millió 889 ezer 980 Ft-tól
15. Fiat 500 (447 db): 3 millió 099 ezer Ft-tól
16. Fiat Ducato (445 db): 5 millió 574 ezer Ft-tól
17. Ford Ranger (445 db): 7 millió 270 ezer 750 Ft-tól
18. Kia Ceed (442 db): 4 millió 204 ezer Ft-tól
19. Kia Sportage (435 db): 5 millió 499 ezer Ft-tól
20. Opel Corsa (408 db): 2 millió 899 ezer Ft-tól
21. Ford Transit (407 db): 5 millió 967 ezer 730 Ft-tól
22. Dacia Sandero (406 db): 2 millió 159 ezer Ft-tól
23. Skoda Fabia (403 db): 2 millió 999 ezer 100 Ft-tól
24. Dacia Dokker Van (384 db): 2 799 ezer Ft-tól
25. Volkswagen Passat (365 db): 11 millió 600 ezer 640 Ft-tól
26. Skoda Rapid (359 db): 3 millió 899 ezer Ft-tól
27. Hyundai i30 (356 db): 4 millió 499 ezer Ft-tól
28. Opel Mokka X (355 db): 4 millió 599 ezer Ft-tól
29. Toyota Hilux (319 db): 7 millió 067 ezer 450 Ft-tól
30. Hyundai Tucson (309 db): 5 millió 799 ezer Ft-tól

(A fellelt legalacsonyabb bruttó árat publikálták)

Forrás: Alapjarat.hu, Autoszektor.hu


Lada-bemutató Ujhelyiéknél két éve
Debrecen - Vannak a márkahűek, vannak a kisebb pénzűek, és azok, akik egy adott összeggel a zsebükben szétnéznek. Szakértőink tapasztalata szerint működik a márkahűség, amikor valaki vásárlási szándékkal látogat el egy autókereskedésbe. Ifj. Ujhelyi István szerint ugyanis ha valaki korábban már m...

Kerekasztal-beszélgetés a Naplóban: fókuszban az autópiac
Debrecen - A válságból kigördülő hazai újautó-piac már maga mögött hagyta az eladásokat kísérő mélypontot. A 2008-as válság után a magánvásárlók jelentős része a használtautó-piacon igyekezett lecserélni az autóját, ám az utóbbi 1-2 évben elkezdtek visszatérni az újautó-piacra. A válság után a ve...

Boldog pillanat, az biztos!
Debrecen - Az újautó-vásárlás az emberek életében egyfajta csúcspont, hasonló, mint a gyerekszületés – mondták kerekasztal-beszélgetésünk résztvevői. Egyfajta eksztázisos állapot, tökéletesnek kell lennie. Fel is tesznek sok-sok kérdést az emberek a vásárlást megelőzően, érdeklődnek légzsákok számár...