Nagyot szakított a Nissan

Nagyot szakított a Nissan
A Nissan a 2012. januártól december végéig tartó időszakban rekord mértékű, 3,9%-os piaci részesedést ért el az európai piacon, ami 0,1%-kal jobb a 2011-es évinél.

Ezt a piaci részesedést az eredményezte, hogy a teljes európai piacon – amelynek mérete csökkent az elmúlt évhez viszonyítva – 665.756 gépkocsit értékesített a márka (2011-ben 683.813 volt a Nissan értékesítési darabszáma). December hónapban a teljes értékesítési darabszám 51.405 darab volt.

A Nissan kulcsfontosságú piacain, így az Egyesült Királyságban és Oroszországban végzett beruházások révén a Nissan előző évi eredményéhez képest 10, illetve 11%-kal jobb regisztrációs eredményt ért el. Az Egyesült Királyságban az év végén történetének eddigi legjobb eredményét érte el a Nissan az értékesítési darabszám és a piaci részarány tekintetében.

Ez a siker egész Európában is megismétlődött, Spanyolországban például a Nissan már a második egymást követő évben erősítette meg a helyét a legnagyobb darabszámú értékesítést elért ázsiai márka pozíciójában, s történelmi, 5,2%-os piaci részesedést ért el. További 22 változó piaci helyzetű európai országban növekedett a márka piaci részaránya, miközben az európai piacokon az év folyamán egyre erősödő piaci versennyel kellett szembenézni.

Tizenegy országban haladta meg a piaci részesedés növekedése a 0,4%-ot, ezek közé tartozik Franciaország, Magyarország, Szlovákia és Ukrajna.

Ezt a növekedést a piaci bevezetését követő hatodik évben is a Qashqai crossover modell iránt megnyilvánuló jelentős kereslet táplálta; 250.578 darabbal ennek a modellnek az eladásai tették ki 2012-ben a teljes Nissan értékesítés egyharmadát, amely így túlszárnyalta a 2011-es eredményt. A Nissan Juke is hozzájárult a piaci részarány növekedéséhez, a mini SUV értékesítése 2012-ben 13%-kal nőtt.

A Nissan európai értékesítésért felelős alelnöke, Guillaume Cartier ezt mondta ezzel kapcsolatban: “A vezető modelljeink decemberi eladási darabszáma révén a múlt év sikeres volt a Nissan számára. 2012-ben bebizonyítottuk, hogy megértettük vásárlóink igényeit, s miután elköteleztük magunkat, hogy új és innovatív autókat tervezünk és gyártunk Európában, reméljük, hogy ezt a sikert 2013-ban is meg tudjuk ismételni.”

“A Qashqai és a Juke folytatódó népszerűsége visszaigazolja az innovatív designba történő befektetéssel kapcsolatos stratégiánk helyességét, s ez az, amire 2013-ban is építeni kívánunk, amikor izgalmas új modellekkel és típuscsaládokkal jelenünk meg a piacon. Üzleti tapasztalataink azt példázzák, hogy ennek hatása gyorsan megjelenik a kereskedelmi helyzetben és a tömeggyártású zéró-emissziós autók elterjedésében, amilyen a Leaf is.”

Magyarország

A Datahouse Kft jelentése szerint 2012 decemberében összesen 6079 darab új személy- és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ami 23.9%-os növekedést jelent az előző év decemberi adatokat alapul véve.

2012. december hónapjában 246 darab Nissan gépkocsit regisztráltak, ami a személyautók és kisteherautók összevont statisztikájában a 7. helyezést eredményezte. A Nissan piaci részesedése 2012 decemberében 4.05% volt. A márka legsikeresebb modelljei a tavalyi év utolsó hónapjában a Qashqai a Juke és a Navara voltak 127, 43, illetve 42 forgalomba helyezett darabbal.

A 2012-es naptári évet összességében vizsgálva a Nissan a márkák rangsorában a 9. helyen áll a magyar autópiacon. A Nissan által 2012. januártól decemberig forgalomba helyezett új személy- és kishaszonjárművek száma 2792 és a márka piaci részesedése erre az időszakra 4.37%. Ha a regisztrációk számát a 2011-es év azonos periódusával hasonlítjuk össze, a Nissan közel 35%-os növekedést produkált.

12 hónap alatt a Qashqai stílusteremtő crossoverből 1122 darabot értékesítettek, a szintén népszerű Juke-ből pedig 711 darabot.

Ez a teljesítmény nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Nissan azon kevés márkák egyike, melyek a válság kezdete óta azonos számú kereskedő partnerrel végzi munkáját a magyar piacon.

 

(forrás: nissan.hu)