Mozogjon is a szívéért!

Mozogjon is a szívéért!
© Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Kerüljön az asztalára angol zeller, spárga, avokádó és hal is az egészsége érdekében!

Végre itt a tavasz! Hosszabbodnak a nappalok, később hűl le a levegő, többet lehet a szabadban lenni. A természet is felölti lassan új ruháját, így érdemes kihasználni az időt, és óriási sétákat tenni a friss levegőn. Télen hajlamosak vagyunk kicsit ellustulni, begubózni, ellazsálni a testmozgást, de ilyenkor már ne találjunk kifogást, vegyünk egy kényelmes cipőt és irány a legközelebbi park!

Nagyokat sétálni, beszívni a virágzó növények illatát is tökéletes kikapcsolódás, de akinek van biciklije, most lassan itt az idő újra visszaülni rá. Szintén érdemes megbarátkozni a nordic walking botokkal is: ez a két, állítható magasságú túrabot bármely korosztály számára használható, ízületkímélő és biztonságos, és könnyebbé teszi a lankás területeken való bolyongást is.

Szívbarát zöldségek

Ha pedig útnak indultunk így tavasszal, ejtsünk útba egy közeli piacot vagy zöldségest, és fedezzünk fel magunknak új kedvenceket! Az természetes, hogy veszünk friss retket, paprikát, paradicsomot, jégsalátát, de érdemes további egészséges zöldségeket is felfedezni. A szárzeller, vagy más nevén angol zeller egyre gyakrabban bukkan fel hazánkban is, és ez is egy kitűnő salátaalap lehet, de akár párolt rizshez is keverhetjük, levesbe is főzhetjük. Alacsony kalóriatartalma mellett igen gazdag ásványi anyagokban és rostokban, így az egészséges életmódba könnyedén illeszthető. Elterjedt szívbarát zöldség a brokkoli és a spenót, a K-vitamin az érelmeszesedést segít megelőzni, a kálium és folsav pedig csökkenti a vérnyomást. De jól tesszük, ha megkedveljük az avokádót is, amelynek rendszeres fogyasztása normalizálja a vér koleszterinszintjét, így segít megelőzni a szívinfarktust.

Halat legalább heti egyszer

Hamarosan itt a spárga szezonja, ebből is érdemes minél többet fogyasztanunk, hiszen kitűnő értisztító hatású, így segít megelőzni a vérrögök kialakulását. És persze tartsuk be azt a szabályt is, hogy hetente legalább egyszer, de inkább kétszer fogyasszunk halat, amely a benne lévő Omega 3-zsírsavakkal védi szívünk egészségét.

Telítetlen zsírsavakban gazdagok az olajos magvak is, úgyhogy nassolni is inkább diót, mandulát, pisztáciát érdemes, mint cukros édességeket.

HBN








hirdetés