Modern technológiával élvezetesebb a tanulás

Akt.:
Módszertani bemutatót tartottak a Debreceni Fazekas Mihály Gimnáziumban
Módszertani bemutatót tartottak a Debreceni Fazekas Mihály Gimnáziumban - © Fotó: Matey István
Debrecen – A mai generációnak fontos, hogy a digitális eszközök is megjelenjenek az oktatásban.

A diákok motiváltabbak órán, ha különféle technikai eszközöket használok, ami az ő digitális kultúrájukhoz közelebb áll – jelentette ki Fegyverneki Gergő, a Fazekas Mihály Gimnázium magyar és média szakos tanára. A gimnáziumban egy bemutatóórát is tartottak arról, hogy számítástechnikai megoldásokkal sokkal jobban meg lehet értetni a diákokkal a nehezebb tananyagot is.

Nem csak az érettségire

A 10. C osztály diákjainak legújabb projektje egy általuk szerkesztett újság, amiben egy mobil applikáció segítségével megelevenednek a képek. A lapot a tanulók a Katona József Bánk bán című drámája alapján állították össze.

f3

Fotó: Matey István

– A mű egy kifejezetten nehéz írás, amit sokan a fiatalok közül nem szeretnek, mivel már maga a nyelvezete is nehéz. Ezért jött az ötlet, hogy kitaláljunk erre egy projektet. A diákok javasolták az újságot, mindenki részt vett a benne lévő anyagok megírásában, ezáltal pedig jobban beleásták magukat a drámába, és könnyebben megtanulták azt – így a tanár. Hozzátette, az óráin több informatikai megoldást is alkalmaz, köztük számítógépes programokat a diákok csoportokra bontásához, de különböző kvízeket is a mobiltelefonjaikon keresztül tölthetnek ki. Elmondta, ettől a diákok sokkal lelkesebbek, és azon túl, hogy az érettségire felkészülnek, a kreatív feladatok által további kompetenciákat is fejlesztenek.

A diákok véleménye is számít

– Újszerűen akarok tanítani, mindig azon gondolkodom, hogy én vajon mennyire élvezném az óráimat a hátsó padban ülve. Emiatt próbálok minél kreatívabb lenni, hogy a hatodik, hetedik órában is fellelkesítsem a diákjaimat – jelentette ki. Elárulta, sokszor az óra nagy része eltelik azzal, hogy kitalálják, hogyan lehetne minél változatosabban feldolgozni egy témát, de tudja, azt a lemaradást úgyis be tudják hozni. Főleg úgy, hogy a diákok sokkal jobban megtanulják a tananyagot, ha az ő véleményük is számít az órai munkában.

f2

Fotó: Matey István

Az újságban a legtöbb munkája Kocsis Máténak, Szűcs Lillának és Szakáll Vince Abosának volt. Ők fogták össze az egész osztály munkáját, és elmondták, mindannyian élvezték a feladatot. – Mindenkinek volt dolga, és mindenki önként vállalkozott ezekre. Mi csak kiosztottuk az egyes feladatokat, majd az elkészült anyagokból összeállítottuk az újságot – mondta Kocsis Máté. A lap kinézete Szűcs Lillának köszönhető, míg a megelevenedett képekért Szakáll Abosa felelt, ő írta a mobiltelefonos alkalmazást. A diákoknak sok munkájuk volt abban, hogy elkészítsék a cikkeket, a videókat, a kvízeket, amelyek megjelentek az újságban. Szerintük a digitális eszközökkel fel lehet dobni az unalmasabb órákat, főleg úgy, hogy a mostani generációhoz közelebb áll az informatika, mint egy könyv.

HBN–BR


Vizuális inger

Izgalmasabb volt egy ilyen feladatban részt venni, mint ha csak simán tanulták volna a művet. Így mindenki motiváltabb volt – idézték fel a diákok. Sok embert ismernek, akiknek fontos, hogy vizuális ingerek érjék, mivel úgy könnyebben tanulnak. Ezért is jobb, ha a tanár legalább egy prezentációt készít. Az nem akkora erőfeszítés, hogy egy néhány kulcsszót összeírjon, nekünk azonban nagy segítség a tanulásban – mondták. Abban azonban egyetértettek, hogy az informatikai eszközök használata nem minden osztálynál, tantárgynál megoldható, viszont ezekkel szerethetőbbé tehetik az iskolát.








hirdetés