kihagyhatatlan lehetőség

2020.02.25. 07:13

Hátizsákkal a nyakukban vágtak neki

Egy szerencsés véletlennek köszönhetően Henrietta és András csodás élményekkel gazdagodott.

Fotó: Hágen Henrietta

Nagyon sok világutazóval találkozhatunk a hétköznapokban, azonban Hágen Henrietta és párja, Mészáros András kitűnik a sorból. Úgy váltak „hátizsákos utazókká”, hogy nem is tudtak róla, legalábbis nem ez volt a céljuk: egy szerencsés véletlen folytán csöppentek felejthetetlen izgalmakba. Henrietta a cívisvárosból indult útnak, élt Skóciában, Gibraltáron, Németországban is, jelenleg Londonban dolgozik, de már alig várja, hogy újra utazhasson, élményekkel gazdagodjon. – A tavalyi évünk nagyon eseménydús volt, Andrással kaptunk egy kihagyhatatlan ajánlatot Görögországba, szállodai fotósként dolgozhattunk, minden nagyon szuperül ment mindaddig, amíg ki nem derült, hogy nem minden úgy lesz, ahogyan azt elképzeltük. Először is nem kaptunk szerződést, nem igazán akarták kifizetni a bérünket, így úgy döntöttünk, hogy továbbállunk – kezdte az élménybeszámolót.

Szerencsét próbáltak

– Egyik pillanatról a másikra semmink sem volt, a munkánknak lőttek, a bérünktől elbúcsúzhattunk, így valójában csak magunkra számíthattunk, ám ebből végül nagyon jó dolog forrt ki: önkéntesség utazás közben. Bizonyára sokan hallottak már a „workaway” lehetőségről, a világ bármely országából adhatunk fel hirdetést, ha szükségünk van „egy segítő kézre”. Szállásért és étkezésért napi néhány órát kell dolgozni. Természetesen a hirdetésben le van írva minden, amire csak szükségünk lehet, válogathatunk, véleményeket olvashatunk, hogy végül kiválasszuk a számunkra legkedvezőbbet. Nagyon rég ki akartuk próbálni a szolgáltatást; a véletlen folytán Krétán nem sok választásunk volt: hazajövünk, vagy szerencsét próbálunk egy családnál. Az utóbbit választottuk! – tette hozzá.

Egészen Olaszországig

A pár egyik nap még egy hotelban szállt meg, másnap pedig Kréta egyik kis falujában, Azogiresen ébredhetett. Egy ottani családnál „vertek sátrat”, a napi tevékenységekben segédkeztek: füvet kaszáltak, szénát gyűjtöttek, állatokat etettek, és a helyi kávézóban látták el a mindennapi feladatokat. – Egy pillanat alatt történt minden, nagyon hamar eltelt az a néhány hét, amit Krétán töltöttünk. Gyakorlatilag mindent megkapunk: homokos tengerpart, dús növényzet, hegyi túrák… Nagyon örültünk, hogy bele mertünk vágni, és nem hazafelé vitt az utunk, hiszen Krétán jött az az elhatározás is, hogy tovább menetelünk egészen Svájcig, majd onnan Olaszországig. Nehéz volt ott hagyni a görög életérzést, a gyönyörű épületeket és kikötőket, amelyek gazdag történelmi háttérrel rendelkeznek – mondta.

Fesztiváli hangulat

A fiatal nő és párja nehezen hagyták maguk mögött Krétát, hiszen rengeteg élménnyel gazdagodtak. A helyi család nem csak kiállításokra és tengerparti faluestékre invitálta meg a magyar párt, esténként egy asztal mellett ülve vacsoráztak, teljes betekintést adtak életükbe a helyiek. Kréta után Svájc volt a következő állomás, ott szintén három hetet töltöttek el, majd az olasz kultúrát is közelebbről megismerhették. – Svájcban volt szerencsénk megismerni az ország igazi hangulatát, részt vehettünk egy fantasztikus hangulatú jódlifesztiválon, egy-egy szabad hétvégén a család felvitt minket a nyaralójukba, hogy megmászhassuk egy kicsit a Mont Blanc hegyeit. Az olaszországi munkánk közben szabadon használhattuk a vendégházat, s a medencéjében lubickolhattunk. Szerdánként közös pizzázásokon, péntekenként borkóstolón vehettünk részt, a szabadnapjainkon ellátogathattunk a szomszéd falukba, az egész tényleg olyan volt, mintha egy álomba csöppentünk volna – hangsúlyozta Hágen Henrietta. A „workaway” kihagyhatatlan lehetőség azok számára, aki utazni szeretnének, de nincs rá anyagi keretük. Akkor sem kell visszakozni, ha egyedül kívánunk nekivágni a kirándulásnak, hiszen bármikor társulhat mellénk – egyénileg választott – utazási partner, aki szintén a világ megismerése mellett döntött.