Mivé válik a megye?

Mivé válik a megye?
© Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Amelyik megyében van autóipar, annak magasabb a GDP-je.

  • A megyei területrendezési terv módosításáról tárgyaltak a képviselők a megyei közgyűlés pénteki ülésén.
  • Az előzetes elképzeléseknek megfelelően, a tervezési folyamatokat segítve, szakmai rendezvénysorozatokat tartottak több településen, hogy bemutassák, milyen előnyökkel jár a települések életében egy naprakész megyei területrendezési terv.

Több aktualitás közt a megyei területrendezési terv módosítását megalapozó dokumentum elfogadását tűzte napirendre a megyei közgyűlés pénteki ülésén. Mivel ennek az Országos Területrendezési Tervhez (OTrT) illeszkednie kell, s annak felülvizsgálata, illetve a kapcsolódó törvény még nincs elfogadva, maradt még idő a tervezésre. Terv már készült, a Magyar Urbanisztikai Tudásközpont Nkft. (MUT) tervező kollégái a megyei főépítész koordinálásával összeállították a megalapozó vizsgálat (előkészítő dokumentáció) anyagát. A javaslattételi rész következik, s az új OTrT törvény elfogadását követően pedig frissítik, majd elfogadják a meglévő tervet.

Lesz tennivaló

A MUT vezető tervezője, Ongjerth Richárd ismertette az ülésen a terv részleteit, s elmondta, van egy bő évünk, hogy további muníciókat kapjanak a végleges anyag összeállításához. A megye fejlődését illetően úgy mondta, hogy Hajdú-Bihar a GDP-termelő képesség alapján a megyék középmezőnyének alján helyezkedik el. Látni viszont, hogy amelyik megyében autógyár létesült, az élvonalba került, így a BMW-gyár idetelepülése okán jók a kilátásaink. Agrárius megyénk lakosságának fele mezőgazdaságból él, de ez csak 10 százalékát adja a GDP-nek. Sok egyéb között – s erre majd bővebben is kitérünk lapunk egy következő számában – a turizmus állapotát is elemzi a tervezet. Egyelőre Debrecen mellett „van egy Hajdúszobosz­lónk”, de nagyjából ennyi, vagyis bőven van még mit tenni a térségben, hogy megmutassuk értékeinket.

HBN