Minden negyedik forintot saját márkára költöttek

Debrecen – Egy felmérés szerint a falun élők számára alig elérhetők az olcsó kereskedelmi márkák.

A GfK évente készülő Kereskedelmi Márkák Analízisének legfrissebb adatai szerint tavaly ötéves stagnálás után enyhén, de emelkedett a kereskedelmi láncok saját márkáinak piaci részaránya. E márkák legfőbb bázisául a diszkontok, drogériák és a szupermarketek szolgálnak.

Mi befolyásolja?

A saját márkák iránti kereslet kiemelkedő a fagyasztott és konzerv-élelmiszerek, valamint az állateledelek piacán, és egyedül a háztartás lakóhelye befolyásolja a kereskedelmi márkák vásárlását. A kereskedelmi márkás termékek 2015-ben a napi fogyasztási cikkek forgalmának mintegy negyedét adták. Tavaly elsősorban a drogériákban és a diszkontokban tudott növekedni a kereskedelmi márkák piacrésze. A diszkont az a csatorna, amely a saját márkák legfőbb bázisa a drogériák és a szupermarketek mellett.

Hol jelentős a súlya?

A fagyasztott és konzerv-élelmiszerek, valamint állateledelek piacán igen jelentős a kereskedelmi márkák súlya, és egyre erősödnek a kényelmi élelmiszerek között is. Ezzel szemben a vegyi áru, valamint a nagy gyártói márkák által uralt kategóriák védettebbek a kereskedelmi márkákkal szemben. Legnagyobb arányban a vatta, nedves tisztítókendő, kutyaeledel, sűrített tej és multipack jégkrém kategóriákban részesednek a kereskedelmi láncok saját márkái. Tavaly minden háztartás legalább egyszer vásárolt kereskedelmi márkát, egy év alatt átlagosan 117 alkalommal, vásárlásonként átlagosan 1050 Ft értékben.

HBN

Címkék: ,







hirdetés