Minden második kkv pályázna európai uniós forrásra

Debrecen – A hazai kis- és középvállalkozások várják a pályázati szakemberek támogatását.

Minden második cég pályázna európai uniós forrásra, 30 százalékuk eszközbeszerzésre fordítaná az így bevont forrást – derül ki az Erste Bank felméréséből, melyet 800 kis- és középvállalkozás vezetőjének megkérdezésével végeztek.

Teljesen érthető

A pénzintézet EU Irodájának vezetője, Trombitás Zoltán szerint, érthető a vállalkozások érdeklődése, hiszen az elmúlt években a cégek zöme a korábbi eszközeinek megújítását nem tudta megvalósítani pályázati forrásból. A pályázati nagyüzem fokozódik, hiszen ősz folyamán megnyílnak a kutatás-fejlesztési és a mezőgazdasági pályázatok is. 2014 októberhez képest nincs érdemi elmozdulás, továbbra is minden második cég pályázna európai uniós forrásra – derül ki az Erste Bank felméréséből. A felmérés továbbra is azt mutatja, hogy a hazai kkv-k érdeklődnek az uniós pénzek iránt, ráadásul ez az érdeklődés a pályázatok bővülésével komoly mértékben megemelkedik.

Kevesebben munkahelyre

Azok a cégek, amelyek már most gondolkodnak uniós pénzek igénybevételén, jellemzően az eszköz- és telephelyfejlesztés támogatására pályáznának – a megkérdezettek közel 30 százaléka indulna ilyen pályázaton. Trombitás Zoltán szerint ez teljességgel érthető, hiszen az elmúlt két évben nem volt elérhető vissza nem térítendő forrás hasonló fejlesztési célok támogatására. Emellett 2015 őszén várhatóak az új kutatás-fejlesztési és mezőgazdasági pályázatok, melyek az új fejlesztések és a mezőgazdasági, valamint élelmiszeripari szektor részére biztosítanak majd elérhető, vissza nem térítendő forrásokat. Ami a tavaly őszi felméréshez képest számottevő különbség, az az, hogy a korábbiaktól eltérően most már csak a cégek alig 6 százaléka pályázna munkahelyteremtő pályázatra, miközben tavaly még a válaszadók 40 százaléka tervezett ilyen jellegű beruházást. A változás egyértelműen jelzi, hogy a pályázatokban gondolkodó vállalkozások zöme termelékenységük további fejlesztésére helyezik a hangsúlyt.

HBN








hirdetés