Miként vélekedünk a saját közeljövőnkről?

Miként vélekedünk a saját közeljövőnkről?
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – Személyes pénzügyi kilátásaikat látják legnagyobb arányban jónak a magyarok.

Hazánk ahhoz a tizenöt európai országhoz tartozik, ahol emelkedett a fogyasztói bizalmi index az idei első negyedévben, a tavalyi negyedik negyedévhez képest. Ugyanis az akkori 54 pont után idén 57-et mért a Nielsen vállalat.

Minden ötödik

Az index három összetevője közül legtöbb magyar válaszadó a következő tizenkét hónapra vonatkozó személyes pénzügyi kilátásairól nyilatkozott kedvezően, ahogyan a korábbi felmérések során is. Arányuk 23 százalék, a negyedik negyedévi 22 után. Másik összetevő a vásárlási kedv. Itt azt tárják fel, hogy a megkérdezett a jelenlegi időszakot, figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi lehetőségeit, megfelelőnek tartja-e arra, hogy megvegye, amit szeretne vagy amire szüksége van. Ennél a szempontnál a pozitív véleményt képviselő válaszadók negyedik negyedévi 20 százalékos aránya 19-re csökkent.

Lesz-e munkánk?

Figyelemre méltóan alakul az index harmadik alkotóeleme: saját munkahelyi kilátásait a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 13 százaléka látja jónak; 2 százalékponttal több, mint az előző negyedévben. Európában harminckét vizsgált ország átlagos indexe 76 pontról 77-re emelkedett, egyik negyedévről a másikra. Ezzel egy időben a világszerte felmért hatvan ország átlagos mutatója 96-ról 97-re nőtt. Ez utóbbi még mindig pesszimistának számít, de közeledik a 100 pontos határhoz, amelynél az index már optimizmust jelent.

HBN








hirdetés