Miért vagyok állandóan éhes?​

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: Getty Images
Sokan teszik fel maguknak ezt a kérdést. Az alábbiakban összegyűjtöttünk hét okot, amik a farkaséhség kialakulásának hátterében meghúzódhatnak.

1. Kevés alvás

Aki keveset alszik, annak a szervezetében megnő a ghrelin hormon szintje, ami az éhségérzet megnövekedését hozza magával.

2. Dehidratáltság

Amikor a szervezet nem jut elég folyadékhoz, akkor a hipotalamusban kicsit összekeverednek a dolgok és akkor is a rágcsálnivalóért nyúlunk, ha épp egy pohár vízre lenne szükségünk.

3. Vércukorszint

Amikor fehér liszttel, cukorral készült ételeket veszünk magunkhoz, akkor gyorsan megnő a vércukorszint, ami utána ugyanolyan gyorsan le is zuhan, farkaséhséget okozva.

4. Stressz

A stressz csökkenti az agyban a szerotonin szintet, ami éhségérzet növekedést okoz.

5. Alkoholfogyasztás

Az alkohol is becsapja a szervezetet. Szeszesital-fogyasztás közben úgy érezhetjük, megéheztünk, pedig csak a vizet kívánja a testünk.

6. Ételfotók

Már pusztán az ételek képeinek nézegetésétől megnő a ghrelin hormon szintje, ami az éhségérzetért felel.

7. Gyógyszerek

Az antidepresszánsoknak is köztudottan hatása van az éhségérzetre.








hirdetés