Miért kell tönkretenni a Nagyerdőt egy stadionért

Több lehetséges helyszín is felvetődött az eddigi egyeztetések és cikkek kapcsán a létesítendő, új stadion ügyében (Gézvezeték utca, Határ úti ipari park, Nagyerdő) -írja olvasónk.

A Gázvezeték utcát a többség elvetette, mondván, hogy forgalom technikai szempontból az nem kivitelezhető. Az ipari parkban való létesítését pedig azért vetették el többen, mert szerintük az túl messze van, oda az emberek nem mennének ki. A Nagyerdőt pártolják többen (főként a foci rajongók) és a város vezetés is, mondván, hogy az könnyen megközelíthető tömegközlekedéssel és szép helyen van.
No, hát éppen ez az egyik bajom ezzel az elképzeléssel, konkrétan hogy szép helyen van, ugyanis, ha ide felhúznak egy nagy stadiont, akkor ez a környék csak már csak múlt időben lesz szép.
A másik problémám, hogy ha a Gázvezeték utca forgalomtechnikailag nem megfelelő, akkor a Nagyerdő ezen része milyen? Az igaz, hogy mögötte megy el a Nagyerdei körút, amin viszont már most is nehéz közlekedni, ha csak egy naposabb, kellemes hétvége van és sok ember kiruccan (autóval) a Nagyerdőre pihenni, a vidámparkba, vagy éppen az állatkertbe. S ha mindez nem lenne elég, ráadásul még csupa kicsi utca is behálózza ezt területet – épp ez a másik problémám ezzel kapcsolatban.
Az illetékesek (város építészet) elképzelése szerint nem kell majd plusz parkolóhelyeket kiépíteni a zöldterület rovására, mert ők azt mondják, hogy majd emberek majd jórészt villamossal fognak kimenni egy-egy eseményre.
Na most képzeljük el, hogy a jó, átlag Magyar polgár, akinek autója van és rendszeresen azzal közlekedik a városban, ezáltal bérlete nincsen a tömegközlekedésre, mert minek, az most jegyet fog venni a villamosra, csak hogy nyomoroghasson majd a tömegben (még ha egymás után is mennek a villamosok), a helyett, hogy a saját autójával menne háztól-házig, kényelmesen.
Ez a vicc kategóriája, ennyire nem lehet naív senki sem!
Ha ezt így véghez viszik, akkor az garantált, hogy rendszeres, hatalmas forgalmi dugókat és környezetszennyezést, károsítást fog okozni a hatalmas autós forgalom és az erdő közepén (a fa tetején) is autó fog parkolni ! És a végeredmény úgyis az lenne, hogy egy rakás parkolóhelyet kellene létrehozni az erdő rovására.
Uraim, a bársonyszékben, lássák már be végre, hogy nem tudják meghatározni az embereknek, hogy majd ne autóval menjenek a mérkőzésekre, vagy ha tudják előre, akkor pedig annál inkább kérem Önöket (minden józan ember nevében), hogy álljanak el ettől a helyszíntől!
Ipari park?
No, hát éppen ez az, ahol bőven helye lenne egy ilyen volumenű építménynek, ami egy 15-20 ezer ember befogadására képes kolosszus lenne az eddig ismert tervek alapján.
És ez az a hely, ahol forgalomtechnikailag úgy alakíthatják ki a területet, ahogy az a legkedvezőbb, mert semmi sem zavarja a tervezést és kivitelezést. És ott van a főút, a Kishegyesi, amire a Nagykörútról, vagy az M35-ös autópályáról is igen könnyű rátérni, így az időszakos meg növekedett autóforgalom sem gond. De szinte bármelyik ipari park terület megfelelne erre. Még a zöld területet is úgy alakíthatnák, ahogyan szeretnék, ha erdőt, akkor erdőt, ha mást akkor mást.
Uraim (város vezetők és szurkolók) figyelem!
Gondolkodjunk, mielőtt visszafordíthatatlant cselekednénk és még több értékünket veszítenénk el, rongálnánk meg.
És üzletileg sokkal jobb, sokkal több embernek, vállalkozásnak teremthet munkát ez a nagyobb beruházás, ami nyilván üdvözítő a városvezetés számára is.

Várady-Szabó Szarvas Pál, Debrecen