Mi hiányzik belőlünk?

Budapest – Kitartóak, de önbizalom-hiányosak a magyar emberek a saját vállalkozás indításához.

Bár a sikerhez sokszor nehéz út vezet, egyre többen állunk saját lábra. Világszerte erősödik a vállalkozói kedv és mi, magyarok is mind optimistábbak vagyunk: 10-ből 4-en vállalkoznánk, leginkább azért, mert függetlenségre vágyunk.

Fura kettősség

Kitartásban elsők vagyunk, ám az önbizalomhiány is tetten érhető: míg világszerte minden második ember, a magyaroknak alig negyede érzi úgy, hogy megvan minden képessége egy saját vállalkozás elindításához. Mindez az „Amway Globális Vállalkozói Jelentés 2016” című, világszinten 45 országra kiterjedő, összesen közel 51 ezer fős mintán készült reprezentatív kutatásából derül ki. A nemzetközi kutatás magyarországi adatfelvételét a GfK Hungária végezte az idei év nyarán. Mit gondolunk az önfoglalkoztatásról? Miért érdemes saját lábra állni? Kikből lesznek vállalkozók? Mit teszünk meg mi magunk a sikerért? Ezekre a kérdésekre keresték a választ.

Van hova fejlődni

Az adatokból kiderül: bár nemzetközi és európai összehasonlításban is van még hova fejlődnünk, a magyarok egyre pozitívabban állnak a vállalkozói létformához. Míg 2012-ben a válaszadók kevesebb, mint fele vélekedett pozitívan a vállalkozásokról, idén már 65 százalék gondolta úgy, hogy érdemes Magyarországon vállalkozni. „Bíztató eredmény, hogy a magyarok több mint harmada gond nélkül el tudná magát képzelni vállalkozóként, ezzel a régióban a középmezőnybe tartozunk, megelőzve Csehországot, Szlovákiát és Romániát is. Az önfoglalkoztatás világszerte fontos szerepet játszik a gazdaság élénkítésében, a foglalkoztatottság növelésében. Bennünk, magyarokban is egyre erősebb az önállósodásra, vállalkozóvá válásra való nyitottság és igény” – mondta el Törőcsik Dalma, az Amway Hungária vállalati kapcsolatokért felelős vezetője. A vállalkozói kedv erősödése mögött két tényező áll. A kis- és középvállalkozások száma évről évre növekszik, így Magyarországon is egyre több kézzel fogható pozitív példát, mintát láthatunk a sikeres vállalkozóvá válásra. A fejlődést ugyanakkor segíti a javuló üzleti környezet is: a pénzügyi világválság óta a magyar gazdaság növekvő pályára állt.

HBN








hirdetés