Meleghegyi: Hétfőn, kedden, sőt még szerdán sem volt rendben a reptér üzemanyagellátása

Kerozin átfejtés
Kerozin átfejtés
Debrecen – A légi közlekedés egy precíz iparág, aminek minden másodpercét nemzetközi előírások szerint kell jegyezni – szögezte le Meleghegyi Tamás József, nem rejtve véka alá indulatait a Totál ügyvezetőjének a Napló szerdai számában megjelent kijelentései miatt.

– Itt van előttem a Wizz Air hétfői gépének teljes kiszolgálás-technológiai jegyzőkönyve. Semmiféle madár miatti késés nem volt, nem is tudom honnan szedte ezt az információt Fikret Yildiz – mondta. – A járatnak két késési kódja van. Az egyik, hogy 42 perc volt 2500 liter – nagyon kevés – kerozin feltankolása, mert a tartály aljából kellett szivattyúzni, a másik egy 7 perces késés, mivel ennyivel később érkezett a gép Debrecenbe Londonból. Ezeket a delay, azaz késési kódokat pedig a Wizz Air gép kapitánya hagyta jóvá – mondta az Airport-Debrecen Kft. ügyvezetője.

 

Túlóra a Totál miatt

– Hivatkozhatnak a váratlanul megtankolt óriáshelikopterre, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a tartályok hitelesítését nem júlis 9-10-én kellett volna végezni, hanem június 25-én. Akkor azonban elfelejtették a szakemberüket Debrecenbe küldeni. Csak a NAV jóindulatán múlt, hogy nem zárták be az állomást, lehetetlen helyzetbe hozva ezzel a repteret. Tehát, ha 25-én hitelesítik, akkor nem okozhatott volna gondot a gép hétfői kiszolgálása. A hétfői üzemanyaghiányt ráadásul kedden sem sikerült időben “orvosolni”, így az egyik Tunéziába induló charternek Budapesten kellett tankolnia. Az i-re a pontot azonban a szerdai napon tették fel. Dél előtt kellett volna megérkeznie a tartálykocsinak. Ehelyett 13.35-kor kaptunk egy e-mailt, hogy majd csak késő délután jön – részletezte a vezető. Aláhúzta: a Totál Hungária Kft. tisztában van a reptér nyitva tartásával, tudják, hogy emiatt most vissza kell majd hívni a dolgozókat és újra ki kell nyitni a repteret, különben nem lesz elég üzemanyag csütörtökön a Wizz Air gépnek.

 

Felbonthatják a szerződést

– Hivatalos ügyvédi levelet küldtünk a Totál Hungária Kft.-nek amiben felszólítottuk őket, hogy teljesítsék a szerződésben foglalt kötelezettségeiket – mondta a Meleghegyi Tamás József. Hangsúlyozta, amennyiben ezt 15 napon belül nem teszik meg, felbontják a szerződést. HBN-FÁ

 

Mesebeszéd a 11 perces átlag
– A Wizz Air-gép fordulóideje 25 perc, a hivatalos statisztikánk szerint a tankolás eddig 24, 22, 17 percet vett igénybe, és csak ritkán ennél kevesebbet, így a 11 perces átlag, amiről a Totál vezetője nyilatkozott meg sem közelíti mindezt – jelentette ki Meleghegyi Tamás József, hangsúlyozva: lajstromjelre, órára, percre pontosan meg tudják mondani, hogy mennyi idő alatt töltötték meg a gépeket.      

 

Címkék: ,