Helyi közélet

2013.09.27. 17:25

Felújítják a 471-es utat is

Hajdú-Bihar - A már korábban bejelentett útjavításokon túl felújítják a 471-es két kritikus szakaszát is – jelentette be Tasó László útügyi biztos pénteken a megyei önkormányzat testületi ülésén, ahol kiemelt téma volt Hajdú-Bihar közlekedési helyzete.

Hajdú-Bihar - A már korábban bejelentett útjavításokon túl felújítják a 471-es két kritikus szakaszát is – jelentette be Tasó László útügyi biztos pénteken a megyei önkormányzat testületi ülésén, ahol kiemelt téma volt Hajdú-Bihar közlekedési helyzete. – Jelenleg az 1,7 milliárd forintos útjavítási program konzultációja folyik – mondta Nyíradony polgármestere, megjegyezve, hogy még ez az összeg is kevés, mert úthálózatunk feléhez azonnal hozzá kellene nyúlni. Beszélt arról, hogy szükséges lenne az építés minőségi előírásait szigorítani, hiszen ma 30-40 éves szemlélettel készülnek az utak, megengedve, hogy 1-2 éven belül már felújításra szoruljanak; illetve a közbeszerzési és engedélyezési eljárások felgyorsításának szükségességéről, többek közt a 471-es mielőbbi javítása érdekében.

Koszos vonatokról, elhanyagolt állomásépületekről, a magas e-útdíj miatt a kisebb utakra terelődött kamionforgalomról, a különböző járműtípusok menetrendjének összeillesztéséről egyaránt szó esett a Hajdú-Bihar megyei önkormányzat pénteki közgyűlésén. A képviselők rövid kiképzést kaptak arról, hányfelé szedték szét a MÁV-ot, hogy az utasforgalomért, a pályafenntartásért, meg a sínek közti gyomok irtásáért mely cégek felelnek – bár ők úgy vélték, a lakosságot mindebből csak az érdekli, milyen színvonalú szolgáltatást kap. A Jobbik képviselői úgy vélték, évtizedeken át szándékosan leépítették a vasutat, és szorgalmazták szerepe megerősítését a közösségi közlekedésben.

Vígh József (Jobbik) arra hívta fel a figyelmet, hogy a Füzesabony-Debrecen-Mátészalka illetve Füzesabony-Eger vasútvonal két évvel ezelőtti összevonása miatt előállt helyzet a kezdeti szervezetlenség után mára káosszá változott, az érintettek türelme elfogyott, beadványban kérik vissza a korábbi vonalukat (erről a tiszacsegeiek demonstrációja kapcsán korábban írtunk – a szerk.).

A MÁV Start Zrt. tud a problémáról – jelezte Nagy Krisztián, a MÁV Zrt. képviseletében; az ülésen elhangzottakkal több pontban egyetértett, s hibásnak nevezte a vasúttársaság több döntését. Például a 108-as vonal másik három, többnyire rossz állapotú pályához kapcsolását, vagy azt, hogy Macsot visszaminősítették megállóhellyé, elindítva azon anomáliák sorát, melyek miatt a vonal járatainak reggeli 5-10 perces késése délutánra 40-50 perc lesz. A peronok és épületek állapota kapcsán elmondta, a lakosság magatartásán is változtatni kellene, mert például Hajdúhadházon napi szinten van vonatdobálás, rongálás, s karbantartás helyett helyreállításra kell költeni.

HBN-SzT

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában