Megóvta a DEAC a bonyhádi mérkőzést

Akt.:
Megóvta a DEAC a bonyhádi mérkőzést
© Fotó: Matey István
Debrecen – A DEAC kosárlabdacsapata pénteken este, Bonyhádon játszotta az NB I/B döntőjének harmadik mérkőzését, ez a találkozó döntött az A-csoportba jutásról. A meccset 59-57-re a hazaiak nyerték, a DEAC azonban az első félidő utolsó másodperceiben, illetve a végjátékban történtek miatt megóvta a találkozót.

Ezt a mérkőzés után hivatalosan jeleztük a mérkőzésellenőrnek és a játékvezetőknek, ezzel egyidejűleg a csapatkapitányunk a jegyzőkönyv lezárása előtt aláírásával hivatalossá tette az óvási procedúra legelső és legfontosabb részét. Az MKOSZ Versenyszabályzatának megfelelően megfogalmaztuk óvási beadványunkat, melyet a mérkőzést követő nap 11 óráig elküldtünk a Versenybizottságnak. A 100.000 Ft + ÁFA óvási díjat hétfőn banknyitásnál átutaljuk, és erről igazolást küldünk.

De miért is óvtunk?

A negyedik negyedből 12 másodperc volt vissza, 57-56-ra vezettünk, amikor két büntetődobáshoz jutottunk. A karzat alatti palánk tartószerkezetét az egész második félidőben mozgatták a hazai szurkolók (csakúgy, mint az első bonyhádi meccs második félidejében, amikor erre a palánkra támadtunk), így a mozgó gyűrűből kiperdült Takács Dániel első büntetője. A másodikat viszont ilyen körülmények között is bedobta rutinos centerünk. Benczur Tamás játékvezető legnagyobb megdöbbenésünkre jelezte, hogy a büntetőt újra kell dobni. Tehát a vétlen csapatot sújtotta az ellenfél szurkolóinak kirívó sportszerűtlensége miatt, ami ellenkezik a sport legalapvetőbb szellemiségével. Az már csak mellékes, hogy a kosárlabdában ilyen ítélet nem létezik, arra viszont módja van a játékvezetőnek, hogy jelezze, amennyiben nem jó a büntető, azt újradobatja.

A feszült hangulatban az ismétlés kimaradt, a Bonyhád szerezte meg a lepattanót és egy triplával megnyerte a mérkőzést. A visszavont pontunk – amelyet elsőre az elektronikus jegyzőkönyvben is feltüntettek – alapvetően változtatta volna meg az utolsó 12 másodperc képét, hiszen aki járatos a sportág berkeiben, az tudja, mennyivel más egy, vagy két ponttal vezetni. Kétpontos vezetésünknél módunk lett volna taktikai szabálytalanságot elkövetni, ráadásul volt még egy időkérési lehetőségünk is.

Ezen kívül más érdekesség is akadt a meccsen!

A második negyed vége ellőtt 12 másodperccel időt kértünk. Amikor játékba hoztuk a labdát, észleltük, hogy hat bonyhádi játékos tartózkodik a pályán. Ezt több játékosunk is jelezte, de Benczur Tamás – bár észlelte, hogy több hazai sportoló van a pályán – továbbengedte a játékot, nem ítélt a szabályok szerint ilyenkor járó technikai hibát a Bonyhád ellen… A hatodik játékos a játékvezetők előtt, akció közben a kispadunknál lépett ki a pályáról, ez a játékvezetők még sürgették is, tehát abszolút tudatában voltak a szabálytalanságnak.

A negyedik negyedben 26 másodperccel a vége előtt a bonyhádi Lukács Attila holt időben a debreceni Kaluha Csabához vágta a labdát. A játékvezető látta a kirívó sportszerűtlenséget, mégsem büntette technikai hibával a Bonyhád játékosát.

A negyedik negyedben játékosunk, Vas Viktor összeszedte az ötödik személyi hibáját, s kipontozódott. A támadóidőt jelző órát a szabályban előírt 14 másodperc helyett 24 másodpercre állították, ezt hiába jeleztük, nem korrigálták a hibát. A támadás 24. másodpercében kaptunk kosarat.

Mindezek jól láthatóak a mérkőzésről készült videofelvételen, amelyet hétfőn postáznak számunkra.

Mindezek alapján óvtunk, s kértük az MKOSZ Versenybizottságától a mérkőzés újrajátszását. Egyenlő feltételek mellett, mozgó gyűrű nélkül, sportszerű körülmények között…

– DEAC –








hirdetés