“Felesleges olyat tanítani a diákoknak, ami nem érdekli őket”

Akt.:
Földrajzóra a Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolában
Földrajzóra a Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolában - © Fotó: Matey István
Debrecen – Mi a véleménye arról, hogy a középiskolások egy része ősztől jóval kevesebbet tanul majd földrajzot, biológiát, kémiát, fizikát? Így szólt az a kérdés, amire olvasóinktól vártuk a választ.

– Én úgy látom, a humán tantárgyak szorítják ki a természettudományi órákat. Bár a biológiát én szerettem, az is egy olyan tárgy, ami a későbbiekben csak egy bizonyos rétegnek lehet hasznos – válaszolta kérdésünkre Nagy János József.


Nagy_Janos_Jozsef

Nagy János József


A gyógyszerészetet tanuló Májer Kinga szerint a természettudományi tantárgyak az alapműveltség részét képezik, és érdemes lenne őket megtartani. Úgy véli, a heti óraszámokat kellene csökkenteni.


Majer_Kinga

Májer Kinga


Sipos Bianka szerint ilyen szabályozásra kizárólag a szakközépiskolákban és szakmunkásképzőkben van szükség, gimnáziumokban nem.


Sipos_Bianka

Sipos Bianka


– Aki ezekkel a tárgyakkal szeretne elhelyezkedni, megtalálja majd a módot arra, hogy folytassa reál típusú tanulmányait. Remélem, a kijelölt iskolákban továbbra is lehet majd fakultációt felvenni – fogalmazott Vilmányi Réka.


Vilmanyi_Reka

Vilmányi Réka


Petrov Cseperke azt gondolja, az alapvető dolgokat jó, ha a diákok megtanulják, de felesleges nekik olyat tanítani, ami nem érdekli őket.


Petrov_Cseperke

Petrov Cseperke


Mikus Anna szükségszerűnek érzi ezt a korlátozást. – Ha az adott természettudományi tárgynak nincs köze ahhoz, amivel a jövőben a diákok foglalkozni szeretnének, akkor, úgy gondolom, elhagyható kellene legyen – mondta.


Mikus_Anna

Mikus Anna


HBN-FL|Fotók: Matey István



Sporthírek






hirdetés