Még több hűtőszekrényt és mosógépet vásárolunk

Még több hűtőszekrényt és mosógépet vásárolunk
Budapest – Ebben az esztendőben tovább nőhet a tartós fogyasztási cikkek piaca Magyarországon.

Tavaly 6,8 százalékkal nőtt a tartós fogyasztási cikkek kereskedelme, áll a piacvezető hitelbiztosító legfrissebb elemzésében. Az Atradius elemzői szerint a magyar háztartások fogyasztás-növekedését az alacsony infláció és az erősödő foglalkoztatottság tette lehetővé.

Növekvő fogyasztás

A hitelbiztosító 2017-re azt várja, hogy folytatódik az általános fogyasztás-bővülés, de a növekedés üteme elmarad majd az elmúlt három év átlagától. A hitelbiztosító országigazgatója kiemelte, 2014 óta az Európai Unió átlagát meghaladó mértékben nőtt a tartós fogyasztási cikkek piaca Magyarországon. „2016-ban 4 százalékos volt a háztartások általános fogyasztás-növekedése, amivel megelőzzük nem csak a szomszédos országok, de az EU tagállamainak jelentős többségét is. A tartós fogyasztási cikkek kereskedelme még ennél is nagyobb mértékben nőtt. Ezen cikkeken belül a műszaki termékek értékesítése 10 százalék feletti növekedést produkált” – mondta Vanek Balázs.

Óriási árverseny

A nem élelmiszertermékek, az úgynevezett non-food tartós fogyasztási cikkek piacát óriási árverseny jellemzi, amit elsősorban az online kereskedelem pörget. Az elemzés szerint tavaly 24 százalékkal nőtt az internetes kereskedelem Magyarországon, így az online vásárlások aránya elérte a teljes kiskereskedelmi forgalom közel 4 százalékát. Mindez azonban nem jelent profitcsökkenést a kereskedők számára, mert a növekvő fogyasztói igények ellensúlyozzák az árverseny számukra negatív hatásait.

HBN








hirdetés