Meddig zötykölődik még az 1-es?

A legszembetűnőbb talán a Bem téren az 1-es villamos lassúsága, itt sokszor a keresztirányú autóforgalmat is akadályozza míg áthalad a kereszteződésen.
A legszembetűnőbb talán a Bem téren az 1-es villamos lassúsága, itt sokszor a keresztirányú autóforgalmat is akadályozza míg áthalad a kereszteződésen. - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Komoly vagyonba kerülne a régi villamospálya teljes felújítása.

Annak, aki rendszeresen utazik az 1-es villamossal, előbb-utóbb feltűnik, hogy a 2-es vonallal közös Piac utcai pályarész után, főleg a Péterfia utcán, még az új CAF szerelvények is egészen lassan közlekednek. A fékezés okáról Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója lapunknak elmondta: az egész 1-es pálya felújításra szorulna. A problémákat elsősorban az okozza, hogy az úgynevezett hosszgerendás, vízelvezetés nélküli szerkezet az 1970-es évek elején esett át teljes körű rekonstrukción. Azóta csak karbantartást végeztek rajta, de alaptestek, a pályaszerkezet cseréjét a mai napig nem hajtották végre.

– Nem véletlenül vannak a lassú jelek, sebességkorlátozások kitéve az 1-es vonalon – hangsúlyozta a közlekedési cég első embere. Arról is beszámolt, hogy bizonyos szakaszokon 20 kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség, de olyan váltó is akad, amelyen csak 5-tel mehetnek át a villamosok.


Fotó: Molnár Péter Fotó: Molnár Péter ©

Nagy Attila hozzátette: tervbe vették a pálya korszerűsítését, megvalósíthatósági hatástanulmányok is készültek erre. Amennyiben a beruházás a teljes pályára kiterjedne, nagyon sokba, 10 milliárd forint körüli összegbe kerülne. A cég azonban veszteséges, nincs elég pénzük erre, ezért a tulajdonos önkormányzat támogatására számítanak. A szakember hozzátette: szerencsére a rekonstrukciót nem muszáj egyszerre elvégezni, több ütemben is végre lehetne hajtani. Az Ajtó utca és Pálma közötti szakaszt ugyanis 1995-ben már felújították, igaz már az is 20 éve volt. A legrosszabb az Ajtó utca és a pláza közötti, valamint a Nagyerdei körúti rész. Jelenleg a legnagyobb esély a cikk elején említett pláza és Ajtó utca közötti szakasz korszerűsítésére van, mely körülbelül 1 milliárdból lenne megoldható.

– A felújítás után az 1-es villamos lényegesen gyorsabban, akár 40 kilométer/órával is szállíthatná az utasokat – zárta az interjút, Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója.

HBN-OCs








hirdetés