Mazda3 Sport; hamm, bekaplak!

Debrecen – Az új Mazda3 Sport hatalmas légbeömlője leginkább egy béka nyitott szájára emlékeztet, és a kocsi viselkedése is erősen a kétéltűére „hajaz”; azon nyomban ugrik, amint egy kis gázt adunk neki. De nem csak ezért szerettük meg az 1.6 literes benzinmotorral szerelt tesztautót…

Izgalmas formavilág

Jelentős önbizalomra vall a japánok részéről, hogy a modellváltás után úgy aggatták rá a „Sport” jelzőt a Mazda 3-as sorozatra, hogy az valójában nem vérbeli sportkocsit, csupán az ötajtóst kivitelt takarja. Éppen az benne a zseniális, hogy bár nem sportkocsinak szánták, a formavilága és a menettulajdonságai okán méltó lett a Sport-jelzőre. A modellváltás során alaposan átszabták a kocsi orrát és farát egyaránt, a már említett hatalmas légbeömő felső sarkaiban például immár két mandulavágású lámpa figyel. Az autó első túlnyúlása látványosan hosszúra sikeredett, ami kezdő sofőröknek okozhat ugyan némi nehézséget a parkoláskor, viszont jól néz ki. És persze meg is lehet szokni.

Az új 3-as legizgalmasabb része a fara, ahol az áttetsző hátsó lámpák, a masszív lökhárító, no és a méretes tetőszárny mind-mind a sportosság illúzióját erősítik.

A kocsi belvilága leginkább a korrekt jelzővel illethető, hiszen minden a helyén van és működik, a vezetési pozíció pillanatok alatt testre szabható; bár a sportos fílinghez nem bántuk volna, ha a pilótaülést még lejjebb lehet állítani. Ami viszont egyenesen zseniális, az a 3-as sebességváltója!

Az 1.6-os erőforrás valamennyi sebességfokozatban mindenre azonnal és finoman reagál, bár a fogyasztás szempontjából talán szerencsésebb lett volna a hatsebességes váltókiosztás. Persze, az ötsebességessel is élmény volt az autózás…

A részletek harmóniája

Azt olvastam valahol, hogy a benzinmotor 105 lóereje ehhez a karosszériához kicsit kevés; hát, nem is tudom: lehet, hogy a kollégával nem ugyanazt a motort próbáltuk?!

A mi tesztautónkban ugyanis a kulcs elfordítása után kellemes morgással kelt életre az 1,6-os motor, amivel éppen az volt a bajunk, hogy „kövérgáznál” sem hörgött eléggé. Ugye értik, mire gondolok? Szó se róla, a hangolt kipufogó élménye ezúttal elmaradt, a pörgetés, a folyamatosan magas fordulaton tartás azonban maradt.

És ezzel is egészen jól el lehetett szórakozni… Az új 3-as futóművét sikerült úgy hangolni, hogy mindenféle útviszonyok között méltó partnere legyen a motornak és a sebességváltónak. Az 1,6-os változat öt felszereltségi szintben kapható, a menetstabilizátor, a kipörgésgátló és a fékerőelosztó azonban valamennyiben megtalálható.

Ami még említésre méltó, az a rengeteg tárolórekesz, valamint a csomagtér, aminek a mérete ugyan nem nőtt (alapban maradt 340 literes) viszont jól pakolható. Az új Mazda 3-asban egy olyan autót ismertünk meg, ami nemcsak az összeszerelés minőségével és a márka dicső múltjával imponált nekünk, hanem a megjelenésével és a viselkedésével is. Ez utóbbi kifejezetten „nagyautós”, ami pedig egy „kisautótól” nem feltétlenül elvárható. 

 

Tudni illik

 Motor (cm3): 1598 Max.telj. (LE): 105 Max.nyom. (Nm): 145 Gyorsulás (0-100 km/h/s): 12,2 Tesztfogyasztás (l/100 km): 7,3 Üzemanyagtartály (l): 55 Csomagtartó (l): 340

Címkék: , , , , , , , , , ,







hirdetés