Már debreceni diákok is megízlelték Londont

Akt.:
Már debreceni diákok is megízlelték Londont
© Fotó: Well PR
London – A nagy kihívást jelentő, új versenypályán is sikeresen szerepeltek a magyar diákcsapatok.

Első alkalommal tette próbára magát a Debreceni Egyetem alakulata a Shell Eco-marathon Europe nevű energiahatékonysági versenyén a múlt hét második felében. A diákoknak szóló megmérettetést évente rendezik meg az ázsiai, az amerikai és az európai kontinensen, a feladat, hogy a fiatalok maguk teszteljék, tervezzék és építsék meg járműveket. A cél pedig, hogy a tudományos és mérnöki pálya választására inspirálják őket. Az győz, aki járművével a legnagyobb távolságot képes megtenni egy liter üzemanyagnak vagy egy kWh-nak megfelelő energiával.

Mentek egy százast

A debreceni gárda prototípus elektromos autóval nevezett. Újoncként első sorban a tapasztalatszerzés miatt fordultak a szigetország felé, de felkészültségüket mutatja, hogy a szigorú technikai vizsgálatokat már az első napokban sikerrel vették, és a verseny utolsó napján 102 kilométert futottak.


Fotó: Well PR Fotó: Well PR ©

Elmondhatatlan boldogság, hogy első alkalommal egy ilyen nagy világversenyen nem csak sikeresen elindultunk, de mért eredményt is futottunk. Ezt remélni sem mertük volna, amikor az elmúlt napokban éjt nappallá téve szereltük a járművet, hogy végül ma minden beállítás a helyére kerüljön” – osztotta meg örömüket Gábora András csapatmenedzser.

Az idei verseny különösen nagy kihívás elé állította a résztvevő több mint 200 diákcsapatot, akiknek nem csak az esőt és időnként erős szelet hozó londoni időjárással kellett megküzdeniük, hanem a teljesen új városi versenypálya emelkedőivel és éles kanyarjaival is. Az innovációs kihívás során így a magyar diákok nem csak járműtervezés és -építés, de taktikai tervezés, sőt vezetés terén is összemérhették tudásukat a 29 országból érkező társaikéval.


Fotó: Derencsényi István Fotó: Derencsényi István ©

Győri harmadik hely

Magyarországról hat csapat vállalkozott a kihívásra. A győri Széchenyi István Egyetem diákjai kilencedik alkalommal indultak, elektromos járművükkel az úgynevezett városi koncepció kategóriában versenyeztek. Az elsők között teljesítettek sikeresen a szigorú technikai vizsgálatokon, s bár a verseny utolsó szakaszában a leszakadt első futómű miatt hosszas javításokat kellett végrehajtaniuk, a jó csapatmunka és ügyes taktika meghozta eredményét, hiszen a SZEnergy csapatnak sikerült a harmadik helyezést megszereznie. „Az idei új helyszín és a londoni pálya is nagy kihívás volt, hiszen az autónk nagyon érzékenyen reagál a legkisebb úthibákra is, és itt ezekből volt bőven. Nagyon örülünk, hogy mindezen kihívások ellenére sikerült dobogós helyezést elérnünk, főleg egy ilyen nagy és népszerű kategóriában” – összegezte a győriek eredményét Zámbó Zoltán pilóta.

Kedvezőtlen csúszósság

A teljesen új pálya az egyetlen magyar középiskolás csapatnak, a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola diákjainak is feladta a leckét. A prototípus kategóriában induló diákok mért eredményét az eleredő eső hátráltatta több alkalommal, ami az elektromos hajtás egyik legnagyobb ellensége. Mégis sikerült remek, 336 kilométeres eredménnyel zárniuk. „Sajnos volt, hogy éppen akkor kezdett esni, amikor már majdnem teljesítettük az előírt köröket, így még csúszósabbá váltak a legnehezebb szakaszok az aszfalton, ami egy ilyen könnyű járműnél, ahol ennyire közel van a vezető a talajhoz, nagyon megnehezíti a kormányzást” – mondta Fricska Zsuzsa, a Kandó Electric csapat pilótája.

HBN








hirdetés