Egyszerűbb működés magasabb színvonalon: már nem a KLIK felel a debreceni szakiskolákért

Akt.:
Egyszerűbb működés magasabb színvonalon: már nem a KLIK felel a debreceni szakiskolákért
© Fotó: Derencsényi István
Debrecen – A nappali tagozatos mellett a felnőttképzésre is nagy hangsúlyt fektet a centrum.


A korábban a KLIK irányítása alá tartozó tizenkét debreceni szakképző iskola immár a Debreceni Szakképzési Centrum úgymond egyesített „haderejeként” törekszik arra, hogy minél rugalmasabban legyen képes kiszolgálni a megyeszékhelyen felmerülő munkaerőpiaci-igényeket – erről Tirpák Zsolt, az ezer alkalmazottat és több mint nyolcezer tanulót tömörítő centrum főigazgatója beszélt újságíróknak. Szavai szerint az átszervezés célja a képzés színvonalának az emelése úgy, hogy közben egy decentralizáltabb rendszer létrehozásával egyszerűsödjön a napi működés.


Fotó: Derencsényi István Fotó: Derencsényi István ©

Önállóságuk van

Ennek érdekében az intézmények élén igazgatók állnak, és újra lesznek gyakorlati-oktatás vezetők, akikre oroszlánrész hárul a cégekkel való kapcsolattartásban. „A munkánk révén el kell érnünk azt, hogy a közgondolkodásban szemléletváltás következzen be, és a szakmának, a szakmunkásnak legyen megint becsülete. Ez persze ott kezdődik, hogy már a felvételinél se a maradékelv érvényesüljön” – jelentette ki a főigazgató, hozzátéve: a szakképző intézményeknek az oktatás mellett módjuk nyílik arra, hogy vállalkozzanak is.


Fotó: Derencsényi István Fotó: Derencsényi István ©

Lépcsők a sikerhez

Tirpák Zsolt szerint a sikerhez három lépcsőn át vezet az út: az egyik a tartalmi, a másik a szervezeti, a harmadik pedig (és ez a legkeményebb dió) a mentális megújulás. – A nemzetgazdasági tárcánál is tisztában vannak azzal, hogy egy nagyon komplex problémát görgetünk évtizedek óta magunk előtt. Hiszünk benne, hogy miközben a szakképzési rendszer hozzásegítheti a gazdaságot megfelelően felkészült szakmunkásokhoz, adott esetben nem vágja el a fiatalok útját a diplomaszerzés elől sem – fogalmazott a főigazgató a saját személyes példáját felidézve.

Hüse Attiláné szakmai főigazgató-helyettes arra emlékeztetett, hogy ma 110 ezer gyerekkel kevesebb van a középfokú oktatásban, mint öt évvel ezelőtt, ezért az egyes képzőszervek merítési lehetősége is szűkösebb.

HBN–PA



További hírek a Gazdaság kategóriából






hirdetés