London 2012 – A magyarok nagy arányban tartják pozitívnak az olimpia szponzorálását

Budapest, 2012. július 23., hétfő (MTI) – A megkérdezett magyarok 63 százaléka ítéli kedvezőnek azt, ha egy cég támogatja a nyári olimpiát és az utána következő paralimpiát, ez a harmadik legmagasabb arány Európában, a törökök és a románok után – közölte felmérésének eredményét a Nielsen, amerikai-holland központú piackutató cég.

Európában a pozitívan vélekedők átlagos aránya 41 százalék. Törökországban legmagasabb ez az arány 70 százalékkal, majd Románia (66), Magyarország (63) Oroszország (61), Ukrajna (60) és Portugália következik 53 százalékkal.

Az olimpia szponzorálását negatívnak tartók rangsorát Hollandia vezeti 76 százalékkal, majd Belgium következik 75, és Finnországban 71 százalékkal.

A játékok több mint ötven szponzora és partnere mintegy 270 milliárd forinttal (750 millió angol fonttal) járul hozza a londoni nyári olimpia költségeihez.

Az érintett vállalatok közül a magyarok legnagyobb arányban a következőkről gondolják, hogy szponzorálják a nyári olimpiát és a paralimpiát: Adidas (55 százalék), Coca Cola (46), MasterCard (37), Puma (35), Nokia és Samsung (34-34 százalék).

MTI