LMP: szolidaritáson alapuló oktatási rendszerre van szükség

A Lehet Más a Politika (LMP) szerint nem mutatnak megfelelő irányba a kormány oktatásügyet érintő törvénymódosításai, mert azok a poroszos jellegű iskolához való visszatérést és a problémákat felerősítő buktatás előtérbe helyezését eredményeznék.

Az LMP a mostaninál koherensebb, szolidaritáson alapuló oktatási rendszert képzel el, amelyben mindenki megtalálhatná a helyét – mondta újságíróknak kedden Osztolykán Ágnes, a párt országgyűlési képviselője.

Az iskolafenntartók és a szakemberek bevonásával újra kell tervezni itthon a központi oktatásirányítás és az önigazgatás egyensúlyát. A jelenlegi közoktatási rendszer aránytalan, nem hatékony és igazságtalan ugyanis. Ehelyett szolidaritáson alapuló rendszer felállítását javasolja az LMP, amelyben megfelelően ösztönöznének mindenkit a teljesítményre.

Osztolykán Ágnes képviselő szorgalmazta az úgynevezett inkluzív pedagógia elterjesztését is. Ennek lényege, hogy a lemaradó gyerekeket a többivel együtt, de egyénre szabott program alapján fejlesztik, nem elkülönítve. Emellett át kell hatnia ennek az “átlagos képességű” és a tehetséges tanulók oktatók oktatását is – tette hozzá.

A politikus úgy látja, hogy a mostani törvénykezés nem ebbe az irányba tart – itt utalt az alsó tagozatos buktatás illetve az osztályzás visszaállításával kapcsolatos javaslatokra.

A parlamentben kedden kezdődik a közoktatásról szóló törvény módosításának általános vitája., amelyet a KDNP-s Hoffmann Rózsa jegyez. Ebben szerepel egyebek mellett az, hogy “a második évfolyam év végén és a további évfolyamokon a tanulók értékelése osztályzással történik, de az iskola pedagógiai programja előírhatja a szöveges értékelést is”.

– Független Hírügynökség –