Leszállt egy kisrepülő az M1-M7-es autópályán

Akt.:
Budapest, 2016. május 30. Az M1-M7-es autópálya Budapestről kivezető szakaszán, a 10-es kilométernél 2016. május 30-án eddig ismeretlen okból leszállt Cessna kisrepülő. Nem sérült meg senki.
Budapest, 2016. május 30. Az M1-M7-es autópálya Budapestről kivezető szakaszán, a 10-es kilométernél 2016. május 30-án eddig ismeretlen okból leszállt Cessna kisrepülő. Nem sérült meg senki. - © MTI Fotó: Mihádák Zoltán
Budapest – Leszállt egy Cessna kisrepülő hétfőn az M1-M7-es autópálya budapesti bevezető szakaszán. Az eset során nem sérült meg senki – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) a police.hu oldalon. A szakértők üzemanyag-ellátási problémát tapasztaltak az első helyszíni vizsgálatnál.

A BRFK azt írta, hogy a repülőgép az M1-M7-es fővárosból kifelé vezető oldalán, a 10-es kilométernél szállt le. A forgalmat rendőrök irányítják – tették hozzá.

A rendőrség később az MTI-nek eljuttatott közleményében tudatta: amikor a BRFK járőrei észlelték, hogy a repülőgép alacsonyan száll és folyamatosan ereszkedik, gépjárművükkel mögé álltak és megkülönböztetett jelzéssel megkezdték a forgalom terelését, lassítását. A rendőri intézkedésnek is köszönhetően senki sem sérült meg és anyagi kár sem keletkezett – emelte ki a BRFK.

Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér vezetője az MTI-nek elmondta: a pilóta és utasa oktatórepülést hajtott végre, amelyre a budaörsi repülőtérről indultak. Az oktató a felszállás után úgy érezte, gyengül a hajtómű, ezért úgy döntött, kényszerleszállást hajt végre az autópályán. A művelet alatt nem sérült meg senki, az autópályán haladó autók és a repülőgép sem – közölte.

Tájékoztatása szerint a pilótáknak azt tanítják: ha a gép még repül, de már nem irányítható, azaz nincs vonóerő, akkor kényszerleszállást kell végrehajtani egy arra alkalmas területen – mondta. Ebben az esetben az autópálya volt a létező legjobb megoldás – fűzte hozzá.

Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője az MTI érdeklődésére elmondta: az oktatórepülésen a többi között az úgynevezett talajérintéses átstartolást is gyakorolták, és egy felemelkedés után 150-200 méteres magasságnál észlelték, hogy csökken a gép motorteljesítménye. Ezért az oktató átvette a vezetést, de neki sem sikerült megoldania a problémát. Sőt – tette hozzá -, a teljesítmény csökkenése lehetetlenné tette a vízszintes repülést is, ezért kellett leszállniuk a repülőtéren kívül, és az adott magasságból “nem tűnt reális lehetőségnek más hely”.

Ismertette: a helyszíni szemlén a szervezet balesetvizsgálói megállapították, hogy a repülőgép fel volt töltve a szükséges üzemanyaggal, tehát az nem fogyott ki. Ugyanakkor – fűzte hozzá – azt is tapasztalták a helyszíni próbán, hogy mintegy 1300-as percenkénti fordulatszámnál üzemanyag-ellátási probléma lép fel. Bajkó Erika közölte: ezért a gépet hangárba viszik, és igazságügyi szakértő jelenlétében bontják meg a motorját.

Az M1 aktuális csatorna tudósítója a helyszínről arról számolt be, hogy a gépet próbálták beindítani, de lefulladt. A délutáni Híradóban azt mondták: a repülőt nemsokára szétszedik, szárnyait leszedik és trélerrel fogják elszállítani – tették hozzá.

– MTI –








hirdetés