„Lélegeztetőgépen van a salakmotorsportunk”

„Lélegeztetőgépen van a salakmotorsportunk”
© Fotó: Derencsényi István
Debrecen – A szakágvezető összefogásra buzdítja a még mindig nagy népszerűségnek örvendő sportág képviselőit.

A FIM Europe pályaverseny bizottsága elkészítette a salakmotorosok jövő évi versenynaptárát, ennek megfelelően 2018-ban két kontinensviadalnak is Magyarország adhat otthont: az egyéni és a páros Európa-bajnokság elődöntőjét láthatja a hazai publikum. Dr. Senyei György, a nemzetközi szervezet magyar tagja a Naplónak elmondta, a honi szövetség úgy pályázott a két viadalra, hogy a helyszíneket és a pontos dátumokat csak később jelenti be. A sportvezető hozzátette, az egyéni kvalifikációs sorozatban három honfitársunk indulhat, ketten a magyar helyszínen, a harmadik pilóta pedig az oroszországi Balakovóban áll rajthoz. A felnőtt versenyeken kívül a juniorok küzdelmeiben is lesz reprezentánsunk, az U21-es és az U19-es sorozatra is kaptunk egy-egy kvótát.

Utolsó órában

A honi szakági tanács az idén bevezetett egy új rendszert, amely alapján licitálás döntött arról, ki rendezhet világversenyt hazánkban. Lapunk kíváncsi volt arra: jövőre is pályázni kell az Európa-bajnoki viadalokra?

– Nem szeretnénk módosítani ezen a szabályon – kezdte a beszélgetést Szilágyi Sándor szakágvezető, s kijelentette, ezt a regulát az egyesületek első emberei is elfogadták. – Ez olyan vagyonértékű jog, amelyet mindenképpen értékesíteni akarunk. De azt gyorsan hozzáteszem, a licitálásból befolyt összeget visszaforgatjuk a szakágba. Idén például a világbajnokságon szereplő versenyzők felkészülését támogattuk. Sajnos, a jelenlegi helyzetben minden forintra szükségünk van. Vallom, a magyar salakmotorosok esetében nem a tehetséggel van a probléma, hanem az anyagi háttérrel, mivel a legtöbb klub, s ezáltal vaspapucsos forráshiánnyal küszködik. Látni kell, hogy lélegeztetőgépen van a salakmotorsportunk, az utolsó órában vagyunk! Akik segíteni tudják a sportágunkat, azok elkötelezettségből és szeretetből teszik a dolgukat. Elsődleges célunk, hogy megpróbáljunk biztos hátteret teremteni.

Bekerülni a tévébe

A szakágvezetőnek elképzelései is vannak arra, miként lehet pénzt bevonni a hazai speedway-be. – A versenyrendezési jogért befolyó liciten kívül pályázati pénzekre is számítunk. Idén bebizonyosodott, megéri Európa-bajnoki viadalt rendezni, hiszen a nagyhalászi klub a két kontinensversenyért 2 millió forintos állami támogatást kapott. Úgy érzem, ez nem elhanyagolható összeg, ráadásul egy világverseny mellé jobban oda lehet állítani a várost, illetve a támogatókat. A jövőben szeretnénk egy olyan „csomagot” összeállítani, amellyel a szponzorok érdeklődését is fel tudjuk kelteni. Éppen ezért minél hamarabb szerkesztenünk kell olyan versenynaptárt, amely szezon közben már nem változik, s ezáltal az országos médiában is megjelenünk a magyar bajnoki versenyekkel. A befolyt összegből elsősorban az utánpótlás-nevelést kell támogatnunk, mert hiába beszélünk erről évek, évtizedek óta, látványos fejlődés nem tapasztalható. Ezekre a változásokra csakis akkor látok reális esélyt, ha a sportágban végre eluralkodik az összefogás. Bízom benne, hogy el tudunk mozdulni a holtpontról – zárta szavait Szilágyi Sándor.

HBN-BN


Szubjektív

Több mint húszéves újságírói pályafutásom során viszonylag sok mindent megéltem, többek között klubelnökök és szakágvezetők számtalan kinevezését. Az új „vezér” székfoglalójában mindig kitért arra, hogy összefogásra van szükség, mert anélkül nem megy. Sajnos a szavakat, ha tettek követték, azok mindössze pár hónapig tartottak, aztán következett újra a marakodás, széthúzás. Így megy évtizedek óta a salakosoknál. De egyszer minden megszakad, ugye?!








hirdetés