Lejárt az őstermelői igazolványa?

Debrecen – A dokumentum elvesztését, megrongálódását, vagy megsemmisülését rögtön jelenteni kell.

Több százezer gazdálkodót érintenek azok a változások, amelyek az őstermelői igazolványokra vonatkoznak. Januártól a megújult szabályozást kell alkalmaznia annak, akinek igazolványa lejár vagy újat akar kiváltani.

Segítenek nekik

A falugazdászok továbbra is a termelők segítségére lesznek az ügyintézésben, de már kötelező lesz a meghatalmazás. A korábbi papírok legfeljebb év végéig érvényesek. A kártyaalapú igazolványok megkönnyítik az ellenőrzést, ha pedig megrongálódik, akkor pótlásukért februártól már fizetni kell. Az új okmány postán érkezik vagy személyesen lesz átvehető. Kötelező a meghatalmazás. Ha más nevében járnak el az őstermelői igazolvánnyal kapcsolatos ügyintézéskor, akkor ehhez rendelkezniük kell meghatalmazással. A cél egyértelmű, mégpedig, hogy megszűnjenek az igazolvánnyal történő visszaélések. Nyilván a meghatalmazás szükségessége az érintettek oldalán többlet adminisztrációs tehernek tűnhet, de a visszaélések megszüntetése mindenkinek az érdeke.

Fontos határidők

A Földművelésügyi Minisztérium tájékoztatója szerint a papír alapú igazolványok csak 2016. december 31-ig, de legfeljebb a kiállítástól számított három évig hatályosak. Ha az év végétől hamarabb telik le a kiállítástól számított három éves határidő, akkor azt kell irányadónak tekinteni. Akkor is cserélni kell a régi igazolványt, ha a papír alapú okmányt már 2017-re is érvényesítették. Tehát, hiába van 2017-re is érvényesített igazolványa a termelőnek, így ha jövőre is szeretné az őstermelői adózás előnyeit élvezni, akkor cserélnie kell az igazolványát. A korábbi nyomtatványok is cserélődnek. A falugazdászok fognak számukra egy nyomtatványt előállítani, amit kinyomtatnak. A gazdálkodó által aláírt nyomtatvány lesz az igazolvány iránti kérelem. Változásokat általában 15 napon belül, de van mikor haladéktalanul jelenteni kell.

HBN








hirdetés