Legyen gyönyörű bőrünk a hideg hónapokban is!

Számtalan praktikával kényeztethetjük az arcbőrünket is
Számtalan praktikával kényeztethetjük az arcbőrünket is - © Fotó: AFP
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Kipirosodás, szárazság, viszketés – néhány kellemetlen tünet, amelyek a hideg beköszöntével jelentkezhetnek a bőrünkön.

A hűvös levegő vagy a fűtés miatt száraz levegő mind károsan hatnak rá, ám szerencsére van néhány praktika, amellyel elérhetjük, hogy télen is ragyogjon és egészséges legyen. Mit tehetünk akár házilag szépségünk és bőrünk egészségének megőrzéséért?

„A téli hónapok lemerítik szervezetünk vitaminkészletét, levertek, fáradékonyak leszünk, és ez bőrünkön is meglátszik, kiszárad, fakóvá válik. Hogy ezt elkerüljük, turbózzuk fel már jó előre magunkat vitaminokkal, egészséges táplálkozással és mozgással. Ám bármennyire is vigyázunk, a hideg, szeles idő és a száraz beltéri levegő hatásait nem minden esetben tudjuk kivédeni. Enyhe tünetek esetén házi praktikákkal, kézkrém, testápoló rendszeres használatával enyhíthetünk a panaszokon, bőrgyulladás, ekcéma esetén azonban keressünk fel szakorvosunkat, mert előfordulhat, hogy a bőrünk komolyabb kezelést igényel” – mondta dr. Tihanyi Lilla bőrgyógyász szakorvos.

Melyek a leggyakoribb bőrpanaszok télen? Kiszáradás, a bőr kirepedezése, viszketés, kipirosodás, hámlás, ajakszárazság. A legtöbb tünet a száraz bőrtípusúaknál jelentkezik, de a hideg senkit sem kímél.

– ÉM –


Így tehetünk bőrünk szépségéért

Használjunk bőrradírt, amellyel el­távolítható az elhalt hámréteg.

A hosszú fürdőzés helyett válasszuk inkább a gyors tusolást, ugyanis kevésbé szárítja bőrünket.

A hidegben kerüljük a magas víztartalmú krémek használatát, részesítsük előnyben a zsírosabb krémeket, az arcunkat pedig alkoholmentes arc­lemosóval tisztítsuk.

Hidratáljunk kívül-belül. Fürdés után a még nedves bőrünket kenjük be testápolóval, az arcunkat pedig a bőrtípusunknak megfelelő arckrémmel. Fogyasszunk télen is megfelelő mennyiségű, legalább 1,5 liternyi folyadékot, lehetőleg vizet.

Párásítsunk, ezzel pótolhatjuk bőrünk nedvességtartalmát.

Az ajkunkról se feledkezzünk meg! A szájfény helyett használjunk hidratáló ajakápolót.

Táplálkozzunk egészségesen, együnk sok zöldséget és gyümölcsöt (a WHO ajánlása szerint napi 5-ször zöldséget és 1-szer gyümölcsöt). A sárga gyümölcsök és zöldségek (például sütőtök, sárgarépa) béta-karotin-tartalma természetes A-vitamin-forrásként szolgál.

Vitaminkészítményeket is érdemes szedni a téli hónapokban az immunműködés szempontjából. A D3 vitamin pótlása például az alacsony napsütéses órák száma miatt fontos.

Sportoljunk rendszeresen, amely serkenti a vérkeringést. Belső egészségünk bőrünkön is meglátszik.








hirdetés