Legyen élhető a Nagyerdő!

Akt.:
Legyen élhető a Nagyerdő!
Debrecen – Aki kocsival érkezik, tegye le a közelben az autót és sétáljon be a parkerdő szívébe

A Nagyerdei Stadion rekonstrukciójával egyidejűleg a parkerdő fejlesztését is tervezi a város, ezért a forgalomszervezési elképzeléseket és az új parkolási rendet már ehhez igazítják. A cél az, hogy a parkerdőbe minél kevesebb látogató hajtson be járművel, a Nagyerdő legyen a sétálni vágyóké.

Tisztább viszonyok

A Nagyerdőn jelenleg tapasztalható parkolási viszonyok rendeződését várja a város attól, hogy a Csónakázó tó helyén elkészül a legalább 300 jármű befogadására képes mélygarázs.

“Mivel szeretnénk visszaadni a Nagyerdő pihenő övezeti jellegét, a fejlesztés során nem az az alapelv, hogy az új stadionhoz a lehető legközelebb legyen minél több parkoló. Természetesen továbbra is lesz elég parkoló, hiszen az említett mélygarázs mellett sok jármű elfér az Oláh Gábor utcán, és a Főnix Csarnok hatalmas parkolója sincs messze, de az Ady Endre sugárútról például szeretnénk kiszorítani a járműforgalmat. Oda sétálóövezetet tervezünk” – mondta el a Napló érdeklődésére Papp László, a stadion rekonstrukciót felügyelő alpolgármester. Hozzátette, hogy a közlekedés szempontjából a Pallagi út továbbra is a villamos fő nyomvonala marad, az Ady Endre sugárút sétálóutcává alakul, és az északi körút lesz a járműforgalom szempontjából a fő közlekedési útvonal.

Tehermegosztás

A város a Nagyerdő Fejlesztési Program keretében két év alatt végrehajtja azokat az úthálózat-fejlesztéseket, amelyek javítják a parkerdő megközelítését, ugyanakkor csökkentik a térség környezeti terhelését. Arra a kérdésre, hogy a parkerdő közlekedési infrastruktúrája milyen forrásból újul meg, Papp László elmondta: a stadion projektet a központi költségvetésből fizetik, a Szabadtéri Színpadot, a Békás tavat és a Csónakázó tó helyét érintő fejlesztést pedig európai uniós támogatással hajtják végre.

2014 nyarára el kell készülniük ezeknek a fejlesztéseknek. Az említett, valamint a strandfürdő felújításnak köszönhetően a Nagyerdő a régió kiemelkedő szabadidős és turisztikai övezete lesz.

HBN | Petneházi Attila

 

Nem túl valószínű

Korábban volt egy olyan elképzelés, hogy az egyes villamosvonal rekonstrukciójának részeként a villamos nagyerdei szakaszát kibővítenék a köztemető irányába, figyelembe véve az épülő új Nagyerdei Stadion generálta közlekedési helyzetet. Az alpolgármester megítélése szerint ennek bizonytalan az uniós finanszírozása. Érdemes megjegyezni ugyanakkor, hogy tömegközlekedési szempontból ellátott a terület, az 1-es villamossal manapság is jól elérhető a Nagyerdő.



A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .