Légies etika, feszes izmok: színpadon a Recirquel társulat!

Akt.:
Párizs éjjel című produkcióját mutatta be a Recirquel Újcirkusz Társulat a Nagyerdei Szabadtéri Színpadon
Párizs éjjel című produkcióját mutatta be a Recirquel Újcirkusz Társulat a Nagyerdei Szabadtéri Színpadon - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Az eltáncolt erotika lenge leple alatt elképesztő izommunka és veszélyes vállalkozások sora zajlik.

Kellemes jazzes, sanzonos zenét játszanak, a füstös, készülő félben lévő, díszletmentes színpadon, amikor fekete öltönyben különös alak pattan a közönség közé, régi fényképezőgéppel a nyakában. Az első sorokban, a harmincas évek, a Kabaré musicalből is ismert párizsi lokáljainak jellegzetes fekete kerek asztalkái mögött ülőkkel vált néhány szót, s készít közös fotót ez a mesefigura szerű, apró termetű ember. Ha nem lenne rajta mikroport, fel sem tűnne a diskurzus. A kihangosítás miatt azonban az üres színtér ellenére is felsejlik a nézőben, hogy már elkezdődött a produkció. Végig megmarad ez az érzés, a szívritmust kizökkentő légi mutatványokat áll leejtve bámulva nem nézőnek, mint inkább szórakozótársnak ítélhetjük magunkat egy szűk kocsma egyik jótékony árnyékba burkoló sarkában.

Istenadta, ember választotta

Az elegáns, fekete-fehér öltönyös „porondmesterről” (Egyed Brigitta) első látásra nehéz megállapítani, melyik nem előnyeivel és hátrányaival áldotta meg a Teremtő. Férfi ruhában, rövid hajjal maga választ. Ezzel a fellépéssel máris megalapozza a francia főváros egykori zenés szórakozóhelyén és az előadásban is hangsúlyos kettős hozzáállást az istenadta tulajdonságokhoz. A test viselője kedve szerint, könnyedén sétál a határon, ahogyan teszi ezt később egy nő a levegőben kifeszített rúdon tűsarkú cipőben, vagy egy férfi egy lazábbra hagyott huzalon. Aligha láttatható szavakkal az, ami ezek után a színpadon történik.

Rúdon, kötélen, karikán

Az eltáncolt, megénekelt erotika, a bujaság lenge leple alatt elképesztő izommunka, évtizedek óta fejlesztett technika és veszélyes vállalkozások sora zajlik kötélen, óriás gumilabdán, rúdon, kifeszült embertestnyi fémkarikán, egy csilláron csüngve vagy egymás testén, vállán, hátán állva. Mindeközben a rendező, Vági Bence szövegezte, Sárik Péter zeneszerző komponálta és Czigány Judit énekelte dalok nem engedik elfelejteni, hogy nem túl éles a határ a színpadon erről, s túl jelenlévők között. Mindannyian szórakozunk. A záródal az egyetlen, ami kizökkent kissé a kosztümökkel is tökéletesen támogatott varázsos miliőből. Az estnek keretet adván újra Egyed Brigitta áll a színen és egy elképesztő kötélszám alatt igyekszik megtalálni hangját egy keserédes nótában. Ez az egyetlen pillanat, amiben kénytelen vagyok újra kritikus nézővé avanzsálni, de a dal végetértével olyan vörösre tapsolom a tenyereim, mintha egy négy méteres kötélen csúsztam volna le épp.

HBN–HABE


Újcirkusz

A Recirquel társulat Vági Bence rendező-koreográfus vezetésével magyar artistákból alakult 2012-ben Budapesten. Legfontosabb célja, hogy megismertessen a világgal egy közép-kelet-európai, magyar „újcirkusz” irányzatot. Mint honlapjukon írják, hazánkban a klasszikus cirkusz gyökerei az 1800-as évekig nyúlnak vissza és Európa egyik legrégebbi artista iskolája is itt működik 1950 óta. A Párizs éjjel a csapat harmadik egész estés előadása.

Debrecenbe hozták a párizsi éjszakát
Debrecen – A Párizs éjjel című előadást láthatta a közönség pénteken a Debreceni Nyári Színházi Esték programjában, a Nagyerdei Szabadtéri Színpadon.









hirdetés