Léghajtással a győzelemért: címvédésre készülnek Egerben a debreceni hallgatók

Pneumatikus autót mutattak be a Debreceni Egyetem Műszaki Karán
Pneumatikus autót mutattak be a Debreceni Egyetem Műszaki Karán - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Már a végső simításokat végzik pneumobiljaikon a hallgatók és az oktatók; pár nap, és irány Eger.

Immár tizedik alkalommal rendezik meg a Nemzetközi Aventics Pneumobil Versenyt, amire tavalyhoz hasonlóan két csapattal nevezett az egyetem műszaki kara. A találkozó nem más, mint egy műszaki egyetemistáknak szóló autóverseny, ahol a hallgatók által tervezett és épített, sűrített levegővel hajtott járművek csapnak össze Egerben. A május első hétvégéjén zajló verseny helyszínéül ezúttal is az Érsekkert szolgál, ahol a tervdokumentációk zsűrizése alapján várhatóan a tavalyihoz hasonlóan több mint félszáz csapat mérheti össze tudását, köztük harminc külföldi alakulattal. A megmérettetésen négy kategóriában – gyorsasági, távolsági, ügyességi és összetett – avatnak majd győztest. Érdekesség, hogy mindkét csapat pneumobilját a gokartosnak sem utolsó Tóth Tímea, a kar hallgatója vezeti majd.

Tovább finomították

A Főnix csapat támogató tanára, Juhász György egyetemi docens az idei szerepléshez is nagy reményeket fűz.

– Ez a verseny gyakorlatilag hungarikumnak számít, mert a hajtás teljes egészében sűrített levegővel történik, pneumatikus hengerek energiáját alakítjuk át mozgási energiává. Az autónk már a tavalyi versenyre elkészült, de sajnos a vezérléssel meggyűlt a fiúk baja, idén ezeken és sok más egyében javítottunk, finomítottunk. Eddig már háromszor végeztünk az első helyen, a nemzetközi egyetemi összesítésben pedig az eddigi teljesítményünkkel a másodikak vagyunk, szeretnénk az eddigi kiváló eredményeket – amennyiben lehetséges – még fokozni is.

A címvédés a cél

A jó szereplés érdekében rengeteget tehet az intézmény másik csapata, a tavaly a gyorsulási kategóriában pályacsúccsal győztes Puff Air, melynek a magja már öt éve együtt dolgozik, így jelentősen több tapasztalatot gyűjtött az eddigiek folyamán. Lovadi Gyula Dávid tanszéki mérnök nem is titkolja, idén a címvédés a cél.

pn1

Fotó: Derencsényi István

– Szeretnénk megdönteni a saját pályacsúcsunkat, illetve a távolsági kategóriában is jó lenne dobogóra állni, tavaly csak pár száz méterrel csúsztunk le a top 3-ról. Főleg mechatronikai mérnökök és gépészmérnökök alkotják a gárdát, mi is a tavalyi autó továbbfejlesztett változatát visszük Egerbe.

Sipos Kristóf negyedéves mechatronikai mérnök szakos hallgató három éve csatlakozott a Puff Airhez, aki jármű felépítéséből adódóan a gyorsulási kategóriától vár a legtöbbet.

– Az autó kicsi és gyors, önsúlya nagyjából 55 kg. A tervezés és fejlesztés során mindent a gyorsaságnak rendeltünk alá, mert szerintünk ha az megvan, az összetett versenyben is jó esélyeink lehetnek. Az autónk 50 km/h fölötti sebességre képes, ami biztató.

HBN








hirdetés