Magyarország

2013.05.30. 12:44

Magyar Iskolaszék Egyesület: a pedagógus kar első lépés a pedagógus kamara felé

Budapest, 2013. május 30., csütörtök (MTI) - A Magyar Iskolaszék Egyesület szerint az Országgyűlés által a napokban tárgyalt pedagógus kar létrehozása az első lépés a rendszerváltozás óta igényként megjelenő pedagógus kamara felé. Ezt az egyesület csütörtökön közölte az MTI-vel, egyben javasolva, hogy a későbbiekben hivatásrendi kamara jöjjön létre, amely számos feladatot fel tud vállalni a gyermekek jobb oktatása-nevelése érdekében.

Budapest, 2013. május 30., csütörtök (MTI) - A Magyar Iskolaszék Egyesület szerint az Országgyűlés által a napokban tárgyalt pedagógus kar létrehozása az első lépés a rendszerváltozás óta igényként megjelenő pedagógus kamara felé. Ezt az egyesület csütörtökön közölte az MTI-vel, egyben javasolva, hogy a későbbiekben hivatásrendi kamara jöjjön létre, amely számos feladatot fel tud vállalni a gyermekek jobb oktatása-nevelése érdekében.

A közlemény szerint a jövőre megalakuló Magyar Pedagógus Kar lehetővé teszi, hogy a tanítók, tanárok felhalmozott tudása befolyásolja a döntéseket, segítse a felsorolt célok megvalósulását.

Hozzátették: a Magyar Iskolaszék Egyesület támogatja az állam nagyobb szerepvállalását, a pedagógusok bíznak benne, hogy az állam és az önkormányzatok közötti új feladatmegosztás igazságosabb, tervezhetőbb és a gyermekek, a családok érdekeit szem előtt tartó rendszert hoz létre. Álláspontjuk szerint az egységes szakmai irányítás, a kötelező tananyag meghatározása, a tanfelügyelet bevezetése néhány éven belül látványos színvonal-emelkedéssel jár - írták.

Kitértek arra is, a tanítók, tanárok, szülők egybehangzó véleményén túl mérések sora igazolja, hogy az elmúlt két évtizedben romlott az oktatás eredményessége, a köznevelési rendszer nem tudta csökkenteni az iskolák, a diákok között meglévő különbségeket. A legutóbbi PISA- és az országos kompetenciamérések adatai tényszerűen rávilágítanak arra, hogy a felzárkóztatás terén a korábbi oktatásirányítás lépései semmilyen javulást nem hoztak, tanulmányaikat illetően a magyar gyermekek sikerességét egész Európában kirívó mértékben a családjaik anyagi, társadalmi háttere határozza meg - fogalmaztak.

Az 1996-ban alakult országos egyesület tagsága pedagógusokból, szülőkből és iskolafenntartók képviselőiből áll. Rendszeresen szerveznek konferenciákat a köznevelést érintő aktuális kérdésekről, és kisebb kiadványokat készítenek, amelyekkel segítik a pedagógusok munkáját. Az egyesület képviselői részt vesznek az Országos Köznevelési Tanács és a Közoktatás-politikai Tanács munkájában.

- MTI -

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!