Lassan indulhat a visszaszámlálás

Debrecen – Noha már egy hónap sincs hátra a Forma–1-es világbajnokság bahreini rajtjáig, még mindig nem alakult ki a teljes mezőny.

A US F1 és a Campos indulása egyelőre kérdéses, a hírek szerint e két együttesnek anyagi gondjai vannak. Egy-egy versenyzőjük pedig már van; előbbi istálló az argentin Jose Maria Lopezt, utóbbi pedig a brazil Bruno Sennát – a legendás Ayrton Senna unokaöccsét – szerződtette.

Ha bármelyik csapat visszalép – bár az érintettek egyelőre cáfolják, hogy ez a veszély fenyegetné őket –, már akad jelentkező a megüresedő helyre: a szerb tulajdonú Stefan GP a Toyota kölni bázisán már összerakta autóját, és tárgyal 1997 világbajnokával, Jacques Villeneuve-vel. (Egyes források szerint már alá is írták a szerződést.) A kanadai maga is megerősítette: szeretne visszatérni. Egy pilótával pedig már megállapodott a Stefan GP, a japán Kazuki Nakajima munkájára számítanak a cégnél.
Közben zajlanak a tesztek, Jerezben bemutatkozott a Lotus – versenyzői Heikki Kovalainen és Jarno Trulli lesznek –, s a csapatnál elégedettek, bár voltak gondjaik, például a kormányszervóval.

Nagy kérdés, hogy az újonc alakulatok mennyire tudják majd tartani a lépést a „régiekkel”. (Trulli szerint például két részre fog szakadni a mezőny.) Hogy nem lehetetlen váratlanul nagyot alkotni, arra példa a Brawn GP tavalyi berobbanása, bár Ross Brawn szakértelme és a Honda-alapok azért nyilván sokat hoztak a konyhára.

Hogy az immár Mercedes néven futó csapat – Michael Schumacherrel és Nico Rosberggel a „fedélzeten” – az idei bajnokságban mire lesz képes, azt még nem tudni, egyelőre csak találgathatjuk az erőviszonyokat a teszteredmények alapján. (Az utóbbi napokban ráadásul esőben gyakoroltak a versenyzők, így még kevésbé tiszta a kép.) Szakértők szerint ebben az esztendőben a Red Bull, a McLaren, a Mercedes és a Ferrari harcolhat a végső győzelemért.








hirdetés