Különös benzingőzös szilveszter

Akt.:
Ifjabb Antalffy György versenyhelyzetben tesztelte a „méregzsákot”
Ifjabb Antalffy György versenyhelyzetben tesztelte a „méregzsákot” - © Fotó: Viszlai Róbert
Debrecen – Az év utolsó hazai autóversenyén volt minden, mint egy jó búcsúban. A Hungaroringen megrendezett Szilveszter ralival búcsúztatták az évet a szakág versenyzői december legvégén. A rendkívül népszerű versenyen idén 88 egység mérettette meg magát, köztük hajdúsági versenyzők, illetve csapatok.

„Belakták” az autót

A Bakó Rally Team képviseletében három autót is „táncba vittek” a Hungaroringen. Jánosa Ákos és Brunekker Árpád igen jó szezont tudhatott maga mögött, s remek eredménnyel zárta az évet, hiszen a 4. helyet szerezte meg a Szilveszter ralin egy a Citroen C2R2 Max volánja mögött.

– A verseny első napja nem sikerült jól a köd miatt, viszonylag rossz időt mentünk magunkhoz képest. Viszont a következő versenynap már sokkal jobban sikerült. A ring külső nekem jobban tetszett, mert hasonlított egy rali pályához, de a belsőben jó volt az ugrató. Voltak improvizálós részek is, amikor a pálya közepén maradt a szalmabála – kicsit ráérősen mozogtak a sportbírók, lehet fáztak – mesélte Jánosa nevetve. – Elég jól „belaktuk” a Citroen C2R2 Max-ot. Az eredményünk nem lett rossz, mert 88-ból a 4. helyen végeztünk, persze az első három valamelyike jobban tetszett volna, de így is elégedettek vagyunk. Ez a viadal arra tökéletes volt, hogy ne a 2016-os Eger Rallye-n üljünk az autóban először. Jövőre lefoglaltuk az egész évre a Maxot, amivel megpróbáljuk megvédeni a bajnoki címet, és szeretnénk a legjobb tízben végezni az abszolút kategóriában.

Dönteni kell

Szintén egy Citroen C2R2 Max-szal versenyzett Percze Nándor és Apkó András is a Hungaroringen, de keserű szájízzel kellett távozniuk a megmérettetésről, a 18. helyen zártak. Az eredményorientált pilóta csalódott magában. – Mindenképpen át kell értékelnem sok mindent. Legfőképp azt, hogy ez már nem az a sport, hogy felkészületlenül, vagy minimális felkészültséggel megpróbálunk jó eredményt kicsikarni magunkból és a technikából. Szellemileg és fizikailag sem voltam készen erre a futamra, ami már csak a versenyen derült ki a számomra is. Ez így nem működik! A jövővel kapcsolatban el kell döntenem, mit akarok. A család és a munka számomra első helyen áll, s csak ezután szerepel a ralizás a sorban. Mindenképpen átrágom ezt a dolgot. Nem szeretném így abbahagyni! Nyerek vagy tanulok, de veszíteni nem szeretek! – fogalmazott keményen Percze.

Sikeres teszt

Citroen C2R2-vel száguldott ifjabb Antalffy György és Vas Borosi Ádám, akik Honda Civic-ről váltottak a francia márkára, s végül a 9. pozícót szerezték meg a Szilveszter ralin. – Az első nap a lehető legrosszabb körülmények voltak egy új autó tesztelésére: köd, csúszós út, hideg, sötét. Az autó viselkedését nem lehetett tökéletesen kiismerni, rövid volt a pálya, ráadásul nagyon csúszott. Másnap viszont megkaptuk a válaszokat, versenyhelyzetben. Kialakult bennünk egy kép, milyen lehet ezzel az autóval száguldani és komolyabb csatákat vívni. Ha ezzel az autóval már egy-két versenyt mentem volna előtte, akkor a dobogóért, vagy akár az első helyért is küzdhettünk volna. Az első napi hibával az eredményünk elfogadható, de én egy kilencedik helytől nem vagyok boldog, még akkor sem, ha 88-an voltunk a kategóriában. Viszont most nem ez volt a lényeg, jó élményt kaptunk, versenykilométereket és tapasztalatot gyűjtöttünk – vélekedett ifjabb Antalffy György.

– HBN-TA –



Sporthírek






hirdetés