Külföldi sajtó Magyarországról – Lengyel újság a választásról, brit lap a Közép-európai Egyetemről

London, Varsó – A múlt heti országgyűlési választásokat kommentálta legfrissebb számában a Do Rzeczy című lengyel konzervatív hetilap, a The Times című konzervatív brit napilap pedig a Közép-európai Egyetem (CEU) ügyével foglalkozott.

A Do Rzeczyben Olivier Bault francia újságíró Orbán hengere címmel írt kommentárt, amelyben úgy vélte: a választók megmutatták, hogy “határozottan nem akarnak olyan Európát, amelyről (Frans) Timmermans (európai bizottsági alelnök) és társai álmodoznak”.

Bault szerint meglepő volt a Fidesz-KDNP ilyen mértékű győzelme, a választásokat megelőző hetekben ugyanis az általa megkérdezett Magyarország-szakértők mindegyike úgy vélte: a kormánykoalíció az abszolút többséget biztosan megszerzi, a kétharmados többséget viszont már nem.

A The Times úgy vélekedett online kiadásán hétfőn megjelent írásában, hogy “az újabb választási sikerben fürdő” Orbán Viktor miniszterelnök ismét kísérletet tehet a Közép-európai Egyetem (CEU) bezárására.

A szerző, Tom Kington a Budapestről keltezett cikkben úgy fogalmaz: a gyanútlan szemlélő számára a CEU ugyanúgy fest, mint a világ bármely más egyetemi campusa, ám az Orbán Viktor vezette magyar kormány szemében az egyetem nem más, mint olyan ügynökök fedőszerve, akiknek célja az ország elárasztása magukat migránsnak álcázó, a fehér keresztény magyar kultúra lerombolására törekvő muszlim terroristákkal, akik sokszor még fertőző betegségeket is behurcolnak.

A migrációval kapcsolatos félelmek választási győzelemhez segíthették Orbánt, az a tény azonban, hogy a szerbiai határon húzódó kerítés felépítésétől eljutott az egyetemek fenyegetéséig, azt mutatja, hogy valójában nem a muszlimok az igazi célpontjai. Magyarországon attól tartanak, hogy a kormányfő célja az elégedetlenkedők hangjának elfojtása – áll The Times cikkében.

– MTI –








hirdetés