Külföldi sajtó Magyarországról – Berlin

Berlin – A Spiegel Online német hírportál a csehországi és ausztriai választásokkal kapcsolatban foglalkozott Magyarországgal.

A Populisták a visegrádi országokban – Brüsszel félelme az új keleti blokktól című írásában Markus Becker kiemelte: Andrej Babis csehországi választási győzelme miatt azért aggódnak Brüsszelben, hogy egy “jobboldali populista tömb keleten elmélyíti az Európai Unió megosztottságát, esetleg Ausztria támogatásával”.

Robert Fico szlovák miniszterelnök szavait idézve hozzátette, hogy Szlovákia “+Európa-párti sziget a régióban+, az ország a visegrádi csoport legkisebb tagja, és az utolsó, amelyet nem jobboldali populisták vezetnek”.

Kiemelte, hogy Sebastian Kurz ausztriai választási győzelmével a visegrádi négyeket Ausztria is erősítheti, és mindez rosszkor jön az EU számára, mert az Európai Bizottság a holland és francia jobboldali populisták választási veresége révén esélyt lát a mélyreható reformok elindítására, de “egyáltalán nem illene bele ebbe a képbe egy kelet-európai fundamentális ellenzékiség, például a migránsok igazságos elosztása” ügyében.

Azonban “Kaczynski, Orbán és Babis gyakran már egymás között is csak két dologban tudnak megegyezni: nem akarnak migránsokat, és akarják az EU pénzét” – tette hozzá a Spiegel Online szerzője, felidézve, hogy a visegrádi csoport három tagja a negyedik tag, Lengyelország tiltakozása ellenére támogatta Donald Tusk megerősítését az Európai Tanács elnöki tisztségében.

Hozzátette: a visegrádi országok a napokban “még egy számukra igazán fontos ügyben sem tudták megőrizni egységüket”: Szlovákia és Csehország támogatta, Lengyelország és Magyarország elutasította a kiküldött munkavállalókra vonatkozó szabályozás módosításáról több éves vita után kidolgozott megállapodást.

– MTI –








hirdetés