Kísérlet járja be a kábelt

A miskolciak többet fizetnek bizonyos tévéadásokért, de a kábelszolgáltató szerint jól járnak.

Pár száz forinttal drágább
Korábban „extraként” kezelt tévék alap-csomagba
való besorolása az igazgató szerint máshol számos gonddal járt, még hatósági
feddést is kaptak miatta (a csomagárak pár száz forinttal mentek fel). Hogy
melyik városban mi mennyibe kerül, a fentieken túl műszaki adottságok, a
helyi hálózat kialakulásának, „történelmének” is a függvénye. Az UPC, mint
megtudtuk, ezzel együtt törekszik arra, hogy szolgáltatása jellemzőit egységesítse
az országban.

Ami a borsodi megyeszékhelyen az „Extra” csomagban van, felárért, az máshol az „Alapban”, szimpla pénzért. Erről panaszkodott lapunk olvasója, egyszersmind a legnagyobb hazai televíziós kábelszolgáltató cég miskolci előfizetője. Mint jelezte, az „extra” árért semmiféle „extra” nem jár: ugyanazok a csatornák láthatóak általa (a Sport1-et és 2-őt, Filmmúzeumot, Minimaxot sorolja), amelyek más városokban, a multinacionális cég ellátási területének más részein az olcsóbb csomagokban kapnak helyet. Miért ez a méltatlan kivételezés, az „extra” figyelem”? – kérdezi olvasónk, inkább felháborodottan, semmint kíváncsian.

Bármennyire is kételkedik a miskolci előfizető, hogy ezt a helyzetet „az előfizetők érdekében vagy kérésére hozták volna létre”, az UPC szerint épp ez a helyzet. Pontosabban: a helyzetért a múlt, az eredeti adottságok, műszaki feltételek okolhatóak, továbbá az, hogy Miskolccal a társaság egyfajta kísérletet hajt végre. Itt, próbaképpen, a többitől eltérő rendszert alakítottak ki, amelynek lényege az amúgy általános célként megfogalmazott törekvés: legyen minél inkább választható, felosztható, ki milyen tévéadásokat akar fogni, nézni.

Miskolcon az ügyfeleink több csomagból választhatnak, mint az ország egyéb részein. Innen erre eddig nem is nagyon kaptunk panaszokat, míg máshonnan gyakran: miért nincs ott is több csomag – ismertette a hátteret Szűcs László. Az UPC Magyarország kommunikációs vezetője szerint a jövő azé a (digitális) technikáé, amely lehetővé teszi, hogy minden háztartásban azért a műsorért fizessenek, amelyet kiválasztanak. A jobb lehetőség azonban többe is kerül. – Eltérőek a nézői igények. Amelyik csatorna máshol benne van az alapcsomagban, azért tiltakozik valaki, hogy neki az nem kell. A felsorolt adásokat sem akarja mindenki nézni. Felméréseink azt mutatják, hogy a miskolci szisztéma jó.

BAL


Mit érdemes hívni?
Tévéző gyakran fordulnak panaszukkal szerkesztőségünkhöz,
mondván, a szolgáltatót (adáskimaradás vagy egyéb gondok esetén) hiába tárcsázzák:
a telefont nem veszik fel, vagy üzenetrögzítő jelentkezik (azzal, hogy „megtelt”).
Az UPC illetékese szerint az lehet a probléma, hogy az ügyfelek a miskolci
kirendeltséget próbálják elérni, holott az már megszűnt: a cég az ügyfélkezelés
egészét központosította.
A hívandó telefonszám a 1221-es.