Közel 30 ezer látogató

Debrecen – A megkérdezettek hetven százaléka szakmai céllal érkezett a Farmer Expo kiállításra.

A 21. Farmer Expo és a 7. Hortico szakkiállításokat négy nap alatt közel 30 ezer látogató kereste fel. A megkérdezettek hetven százaléka szakmai céllal érkezett a rendezvényre. A legtöbben tárgyalási céllal jöttek, de fontos volt az újdonságok megismerése, és az is, hogy ez évek óta családi programnak számít – mondta el a Naplónak Vaszkó László, a V-Trade Kiállítások Kft. ügyvezetője.

Külföldről is jöttek

A megkérdezettek nagy többsége az állattenyésztésben érdekelt, növénytermesztéssel, gépesítéssel és kertészettel foglalkozók kisebb arányban jelentek meg. A femérésben résztvevők 37 százaléka tervez a közeljövőben mezőgazdasági beruházást, többségük a mezőgazdasági gépek és az állattenyésztési technológiák iránt érdeklődött. Majdnem minden második válaszadó több napon is kilátogatott az expóra, negyven százalékuk több mint három órát töltött el a standok bejárásával. A törzsközönséget (legalábbis a válaszadók tekintetében) a 23 és 50 év közötti férfiak alkották, akik jellemző módon vezető beosztásban vannak. A vendégek Hajdú-Bihar, Szabolcs és Borsod megyéből érkeztek, de jöttek a dunántúlról, sőt Romániából, Ukrajnából, Finnországból és Kínából is. Ez egyben azt is jelenti, hogy az idei Farmer Expo különösen jó alkalom volt a partnerkapcsolatok ápolására, kiépítésére és az üzletkötések előkészítésére.

Fontos a részvétel

Háromszáz kiállító 15 ezer négyzetméteren mutatta be termékeit és szolgáltatásait az expón, a Debreceni Egyetem agrárcentrumának területén. A vásárigazgató a kiállítói kérdőívre adott válaszok összegzéseként úgy fogalmazott, hogy a kiállítók kétharmada elégedett volt a részvétellel, a többség ugyanolyan fontosnak tartotta a részvételét az expón, mint tavaly vagy az azt megelőző évben. Ugyancsak fontos visszajelzés az, hogy a következő Farmer Expo-n az idén megjelent vállalkozások 34 százaléka biztosan részt vesz, 64 százalékuk pedig valószínűsítette a jövő évi jövetelét. Tízből hét kiállító vélte úgy, hogy a rendezvény négy napja alatt a látogatottság nagyon jó volt és a szakmai látogatók számára sem volt panasz. És ami nyilván nem mindegy: a válság ellenére a látogatók vásárlóereje jónak volt mondható.

HBN








hirdetés