Megőrjíti őket a kamionok zaja

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: HBN
Körösszakál, Körösszegapáti – Az egyik falubeli kiszámolta, hogy naponta mennyivel rövidítik meg az államot.

Ártánd-Békéscsaba viszonylatban egy oda-vissza fuvar útdíja nagyjából 13 ezer forint, és egy kamion naponta háromszor fordul. Rajtunk keresztül szállítják a sódert, meg a gabonát; fizetni persze senki nem akar” – mondta el a Naplónak a körösszakáli Gerdán Tibor, akinek a párnájától néhány méterre dübörögnek el hajnalban a kamionok.

Csak haragudjanak…

A középkorú férfi annak ellenére vállalta a nyilvánosságot, hogy maga is kamionsofőr, és már az eddigi nyilatkozataiért is kapott „hideget-meleget” a fuvarozó vállalkozóktól. A Naplóban nemrégiben cikkeztünk arról, hogy az Ártándról Békéscsabára sódert szállító kamionok (elkerülendő, hogy az üzemeltetőiknek a 42-es és a 47-es főutakon útdíjat kelljen fizetniük), a Körösszegapáti-Körösszakál-Magyarhomorog-Komádi útvonalon dübörögnek végig hajnaltól estig. A legutóbbi találkozásunk óta (mivel azt tapasztalta, hogy a hatóságok részéről érdemi intézkedés továbbra sem történt) Tibor rászánta az időt, és precíz megfigyeléseket, illetve számításokat végzett.

– A sóder- és a gabonaszállító kamionokon kívül a Romániából érkező cementszállítmányok is a mi falvainkon át jutnak el a célállomásukra, napi szinten mintegy egymillió forint útdíjbevételtől fosztva meg az állami költségvetést. Senkit nem érdekel, hogy a környékünkön lévő, 12-20 tonna teherbírású közúti hidakon a 40 tonnás járműszerelvények szívfájdalom nélkül hajtanak át; egészen addig, amíg egy tragédia be nem következik – panaszolta a férfi, aki a bajával nincs egyedül, hiszen a szomszédos településeken élők is azonnali segítségért kiáltanak.

A kamera mindent lát

Körösszegapátiban például Dráguly László alpolgármester arra készül, hogy a pénteki képviselőtestületi ülésen „egyebek” címszó alatt a képviselőtársai elé viszi az egyébként valamennyiük előtt évek óta jól ismert problémát. Értesüléseink szerint attól sem zárkóznának el, hogy a falu térfigyelő kamerái által készített felvételeket a rendőrség elemezze, kiszűrendő a közlekedési szabályokat rendszeresen áthágó kamionosokat.

Gerdán Tiborból (miközben a legújabb fejleményekről beszélgetünk) óhatatlanul előtör a szakmabeli. „Azon is elgondolkodhatnának az illetékesek, hogy ha egy kamion hajnali fél ötkor már Körösszakálban van Békéscsabáról és este hét óra után (ugyanazzal a sofőrrel) robog vissza a békési városba, akkor a gépkocsivezető hány órát dolgozik egyfolytában és mennyi a pihenőideje. Az, hogy több száz családnak megrongálják a házát, és megkeserítik az életét, vagy, hogy a környékbeli hidakat teljesen leamortizálják magánügy. De, hogy a naponta be nem fizetett egymillió forint se érdekelje a hivatalosságokat?! Ha olyan pici összeg, akkor naponta osszanak szét egymillió forintot ezekben a szegény falvakban” – sorolta a problémáikat.

HBN-PA


És ha leszakad a híd?
Hajdú-Bihar – A negyventonnás kamionok semmibe veszik a súlykorlátozást. Életveszélyes spórolás?


Kamionrobajra riadnak álmukból
Hajdú-Bihar – Simándi Lajosék portáján hajnali fél ötkor mintha le akarna esni a házról a tető.



Körösszegapáti.
HAON.HU

További hírek a haon-sportoldal kategóriából






hirdetés