Koncentrálódik az online kereskedelem

Koncentrálódik az online kereskedelem
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – A hazai webshopok a megrendelések nyolcvannyolc százalékát viszik el.

Az internetezők 63 százaléka vásárolt már online – ez derült ki a GfK E-commerce Riportjának idei első féléves adataiból, melyek a hazai online kereskedelem nagyfokú koncentráltságát mutatják.

Sokan hetente

A hazai webshopok a megrendelések nyolcvannyolc százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék tizenkét százalékon osztoznak. A magyar lakosság hetvenöt százaléka, azaz négyből hárman legalább hetente használják az internetet, ráadásul minden második honfitársunk naponta intenzíven internetezik. Az internethasználat elterjedése és a széles online árukínálat az e-kereskedelem motorja, amit jól példáz, hogy már a havonta internetezők kétharmada vásárolt online. Az adatokból továbbra is az látszik, hogy a hazai e-kereskedelmi piac koncentrált, hiszen közel minden második megrendelés a legnagyobb harminc cég weboldalán történik. A fennmaradó ötvenhárom százalékon több ezer weboldal osztozik. A top 10 a hazai online vásárlások egyötödét realizálja. Az egyes szereplők között hónapról hónapra lehet átrendeződés, így van olyan hazai webshop is, amely az idei első negyedévben 70 százalékkal is meg tudta növelni vásárlóinak számát a tavalyi utolsó negyedévhez viszonyítva. „Abban nincs változás, hogy a vezető, azaz legtöbb megrendelést felvevő weboldal nem hazai. Az amerikai eredetű weboldal az összes magyarországi fogyasztói vásárlás 7,3 százalékát hasította ki magának a 2014. november és 2015. április között eltelt hat hónapban” – mondta el Dörnyei Otília, a GfK ügyfélkapcsolati igazgatója.

HBN








hirdetés