Komótosan a kasszák felé

Magyarország, Hajdú-Bihar – Átlag felett végeztek a magyarok a sorfelmérésben

Hazánkban átlagosan hat percet töltenek el az ügyfelek sorban állással, az európai átlag pedig kilenc perc. Ez derül ki egyebek mellett a Mystery Shopping Providers Association (MSPA) tagjai által elvégzett, egész Európára kiterjedő felmérésből.

“Titkos vásárlók”

Immár negyedik alkalommal tesztelték próbavásárlók segítségével 23 ország sorban állási szokásait. A „titkos vásárlók” jártak többek között bankokban, postahivatalokban, élelmiszerüzletekben, gyorséttermekben, gyógyszertárakban, ruhaüzletekben, valamint jegyirodákban is. Megfigyelték a sorban állás idejét, körülményeit, valamint a személyzet kedvességét, segítőkészségét is. Közel 3000 kitöltött értékelést elemeztek a szakértők, mely a maga nemében az egyik legnagyobb terjedelmű kutatás volt.

„Franciaország érte el egy perccel a legjobb eredményt, Oroszország szerepelt a legrosszabbul, náluk átlagosan húsz percet töltenek az emberek sorban állással. A felmérésből az is kiderült, leglassabban a postahivatalokban haladnak a sorok.” – magyarázta a kutatásban résztvevő ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere, Mózes István. „A tapasztalatok elemzése során egyértelműen kirajzolódott, hogy az emberek rezignáltan elfogadják a sorbanállás tényét, viszont minden harmadik ember hangot adott elégedetlenségének. Még ennél is nagyobb hiányosságot mutatott a mosoly kérdésköre, hiszen a kiszolgáló személyzet fele nem mosolygott az ügyfélre.” – fűzte hozzá a szakember.

HBN