Noha észak-békési települések kezdeményezése volt a Gyomaendrőd és Nagyvárad közötti vasútvonal fejlesztése (nyertek is a munkálatok tervezésére uniós forrásból 220 millió forintot), a komádi embereknek is elemi érdekük a beruházás elkészülte. Ezért csatlakozott Komádi is a projekthez.
Tóth Ferenc polgármester szerint ez a településük egyetlen esélye arra, hogy ismét bekapcsolódhasson a vasúti közlekedés vérkeringésébe. A dél-bihari kisvárosban 2008-ban szűnt meg a vasúti közlekedés azzal, hogy a településen áthaladó szárnyvonalat felszámolták.
Azóta az állomás épülete üresen áll, a vasúti pálya, valamint a vasúti híd egy része pedig már a fémtolvajok martalékává vált. Magyar oldalon 13 települést érint majd az új pálya, ezért örömmel vállalták a tervezési költségekből rájuk eső 15 millió forint önerőt. A tervezési munkálatok tehát zajlanak, a megvalósulásra azonban még évekig várni kell.
Az érintett települések arra számítanak, hogy a következő hét éves európai uniós költségvetési ciklus végére a lakosaik már vonattal utazhatnak akár Nagyváradig.
HBN-PA
A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .