Kölcsönös önreklámozás

Udvarlás páva módjára
Udvarlás páva módjára - © Fotó: AFP
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Az udvarlás elsődleges funkciója manapság az őszinte érdeklődés kifejezése.

Az a férfi, aki egy nőnek udvarol, szeretné őt meghódítani, elnyerni, maga mellett tudni. Az udvarlás gesztusa tehát annak a nőnek szól, akire a férfi igazán vágyik – vélekednek a harmonet.hu-n. Akkor tehát az udvarlás egy kitüntetés, ami az őszinte és komoly érdeklődés visszatükröződése? – kérdezhetné Carrie Bradshaw.

Jól tudják ezt a nők is, nem véletlenül büszkélkednek egymás között egy-egy csokor virággal, vagy apró ajándékkal, kedves üzenettel, amit aktuális kedvesüktől kaptak. Udvarolni – vagyis időt és energiát invesztálni egy nő meghódításába – akkor szoktak tehát a férfiak, amikor valaki igazán fontos, és értékes a számukra. Jól tudja ezt mindkét nem, épp ezért adhat lehetősége az udvarlás gesztusa a visszaélésre. Nem véletlen, hogy mestereivé épp azok a férfiak válnak, akik csupán saját önértékelésük megerősítésére használják a sikeres hódítás aktusait. Ezt az okos nők pontosan tudják!

Egyfajta értékmérő

A Mindset pszichológiai szaklap szerint az udvarlás kölcsönös önreklámozással veszi kezdetét, mely ebben a szakaszban a megjelenésre és a viselkedésre koncentrálódik. A férfiak kezdeményezőbbek, viszont a nők azok, akik szabályozzák az ellenkező neműek közeledését. Figyelemreméltó különbség a két nem között, hogy a nők mindvégig tisztában vannak az udvarlási technikák jelentőségével, míg az ellenkező nem tagjai közül azoknál sem tudatos, mi is történik pontosan az udvarlás folyamata alatt, akik sikeresek benne. Az eredményes önreklámot követi a közvetlen kapcsolat felvétele. A megismerkedés kezdetén többet beszélgetnek a felek, mint az esetleges párkapcsolat későbbi időszakaszában. A férfiak beszédesebbek, de a nőkhöz képest ritkábban kommunikálnak személyes kapcsolataikról. A nők megértési képessége viszont lényegesen jobb.

HBN