Kistelepülési pénzintézetek is nyújthatnak postai szolgáltatást

Budapest – Kezdődhet a postai hálózatoptimalizációs program: az Országgyűlés elfogadta a postatörvény módosítását, ami lehetővé teszi, hogy pénzügyi intézmények is nyújthassanak ezentúl postai szolgáltatást a kistelepüléseken – közölte a posta szerdán az MTI-vel.

Országosan több száz olyan kisposta működik – jellemzően 2000-es lélekszámúnál kisebb településeken -, amelyek naponta több órányi kihasználatlan kapacitással üzemelnek, a feladott levelek száma nem éri el a napi öt darabot és hetente egy csomagot adnak csak fel átlagosan. Ezek a posták jórészt nagyon rossz műszaki állapotúak, felújítási költségük összesen 4-5 milliárd forintot emésztene fel.

A Magyar Posta jelenleg is 300 ponton vállalkozásba kiszervezve üzemelteti a postát. A jogszabályi felhatalmazás alapján a pénzintézetekkel és egyéb kereskedelmi egységekkel közösen ennek a projektnek a magasabb színvonalú, hatékonyabb kiterjesztése valósulhat meg.

Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára a közleményben kifejtette: az ésszerű és takarékos működés az állami társaságokkal kapcsolatban is világos és érthető elvárás. A bürokráciacsökkentés irányába tett újabb lépésként most lehetővé vált, hogy a postai szolgáltatások a helyi hitelintézetekben is elérhetők legyenek. “Olyan rendszert szeretnénk működtetni, ahol a postai és pénzügyi szolgáltatások száma és minősége nem csökken, sőt sok milliárd forinttal alacsonyabb működtetési költségek mellett még bővülni és javulni is tud.” A helyi hitelintézetek bevonásával a postai szolgáltatásokba az ügyfelek egy időben a megszokottnál több szolgáltatást vehetnek majd igénybe – tette hozzá.

Szarka Zsolt, a Magyar Posta elnök-vezérigazgatója elmondta: az előzetes kalkulációk alapján 300-500, 2000 lakosúnál kisebb település lehet érintett. A jogszabály hatálybalépését követően elkezdik a program részletes kidolgozását és minden érintett féllel megkezdik a tárgyalásokat. Első lépésként 10-15 ponton pilot jelleggel tesztelik az új konstrukciót, amire akár már nyáron sor kerülhet. A tapasztalatokat kiértékelve döntenek a projekt kiterjesztéséről.

A Magyar Posta mintegy 30 ezres munkavállalói létszámából nagyságrendileg ezer postás lehet érintett abban, hogy a jövőben az ügyfelek kiszolgálását a településen működő pénzintézetben végzik majd.

A postai tevékenység magas színvonalú ellátásához szükség van a szakértelmükre, ezért a cél az, hogy az új struktúrában is mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb feladatot. A vállalkozásba adás kizárólag a postahelyi ügyintézést érintheti, azaz a fizikai postahivatali kiszolgálást, a címre kézbesítési tevékenységet nem, ezt a feladatot tehát a program elindítása után is a Magyar Posta fogja ellátni – tette hozzá Szarka Zsolt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából






hirdetés