Kicsi flotta okoz majd nagy gondot

Kicsi flotta okoz majd nagy gondot

Nyáron, amikor elkezdik a
szolgáltatást még nem lesz akkora a
probléma, de szeptemberre
realizálódhatnak az alacsony
flottaszámból adódó gondok,
amit az is tetéz, hogy a 140 buszból csak 40
csuklós – vélekedett a DERKE elnöke.
Képek a buszokról:   Mit tudnak az új
cívisbuszok
[.pdf 147 KB]


A HAON érdeklődésére a
Debreceni Regionális Közlekedési
Egyesület (DERKE) elnöke,
Jónás Zoltán arra
figyelmeztetett az új konstrukciós
szóló buszok kapcsán, hogy egy
esetleges tömeges típushiba miatt
talán tanácsosabb lett volna fokozatosan
lecserélni a járműparkot.


– A két busz között
vannak minőségi
különbségek. A csuklós egy
ismert és és Budapesten
már használatban lévő
típus, míg a másik egy új
konstrukció, a benne rejlő
hibalehetőségekkel – mondta
Jónás Zoltán.


 Kiemelte: forgalomszervezés
szempontjából kevésnek
tartják a 140 buszt, hiszen a
Volán csúcsidőben (reggel
és délután tanítási
időszakban) mintegy 140-148 buszt ad ki egyszerre.


– Nyáron, amikor elkezdik a
szolgáltatást még nem lesz akkora
a probléma, de szeptemberre
realizálódhatnak az alacsony
flottaszámból adódó gondok,
amit az is tetéz, hogy a 140 buszból csak
40 csuklós – vélekedett a DERKE
elnöke.


Észrevételeiket
továbbítják majd a
Cívisbusz Konzorciumnak.


Előzmények


 


Megérkeztek az első cívisbuszok


 


Az elővárosi buszközlekedés
megszervezésének
lehetőségéről is beszélt
Kósa Lajos, Debrecen polgármestere
hétfőn délelőtt, az első
cívisbuszok bemutatóján.


– Életszerű lépés, hogy
tovább fejlesszük a
tömegközlekedést, kiterjesztve azt
Debrecen agglomerációjára, hiszen
Mikepércs sincs messzebb
Józsánál – mondta a
polgármester.


 – Két gyártó
versenyzett, de végül azért
döntöttünk a Volvo mellett (a Mercedes
helyett), mert ezt itthon,
Székesfehérváron szerelik
össze, s ezzel a hazai ipart is támogatjuk
– magyarázta a választás
okát Kósa Lajos. A most bemutatott
mintadarabok (egy csuklós és egy
szóló) – melyekkel a debreceni
utazóközönség július
1-től testközelből is
találkozhat, a Cívisbusz Konzorcium
üzemeltetésében – az
eredeti pályázati kiírásnak
megfelelően alacsonypadlósak, s
euro5-ös motorral működnek,
nyáron
légkondícionáló,
télen pedig plusz fűtés gondoskodik
a megfelelő
hőmérsékletről.

– Az alapos
előkészítésnek
köszönhetően, a gazdasági
válság sem változtatta meg eredeti
feltételeinket: jobb színvonalú
tömegközlekedést
inflációkövető árakon
– jelentette ki Kósa Lajos.