Kialakultak a járási hivatalok feladatkörei

Budapest, 2012. július 12., csütörtök (MTI) – Elsősorban okmányirodai feladatok, a gyermekvédelmi és gyámügyek, valamint egyes szociális, környezetvédelmi igazgatási ügyek intézését veszik át a településektől a jövő év elején 30 év után ismét megalakuló járási hivatalok – tájékoztatta a kormánydöntésről a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium csütörtöki közleményében az MTI-t.

 

A jogszabály több mint 80, törvényi szinten szabályozott államigazgatási feladatot határozott meg a járások számára. A jegyzőktől átkerülő államigazgatási ügyek évi csaknem ötmillió államigazgatási ügy intézését jelentik a járási hivatalokban, így az összes államigazgatási ügy több mint 40 százaléka kerül ide.

A jegyzőknél maradnak egyebek mellett a helyi adóval összefüggő igazgatási, az anyakönyvi és állampolgársági ügyek, a települési polgári védelmi feladatok, valamint az ipar- és kereskedelmi igazgatási, a hagyatéki eljárás és az óvodáztatási támogatás.

A legtöbb feladatot az okmányirodáktól átvett ügyek fogják jelenteni a járási hivatalok számára. Ezek nagy részét a személyi adat- és lakcímnyilvántartással, az útlevél- és a közlekedési igazgatással kapcsolatos feladatok adják.

A járási kormányhivatalokhoz kerülnek például a gyermekvédelmi és gyámügyek. A gyámhivatalok járási gyámhivatal néven folytatják munkájukat. A szociális igazgatási ügyek egyharmada is a járási hivatalokhoz fog tartozni.

A munkaügyi kirendeltségek, a népegészségügyi intézetek, a körzeti földhivatalok és az állat-egészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatalok is a járások szakigazgatási szerveiként végzik majd feladataikat.

Ugyancsak a járások látják majd el szinte kizárólagosan majd a kommunális igazgatással, valamint a menedékjogi ügyekkel kapcsolatos feladatokat is.

A fővárosban 23 kerületi hivatal kezdi meg működését jövő januárban.

 

 

bvgy \ bpg \ blz

 

MTI

Címkék:


További hírek a Magyarország kategóriából