Kézi fémkeresővel is pásztázzák a testet – A határrendészek őrzik a debreceni reptér védelmét

Akt.:
Kézi fémkeresővel is pásztázzák a testet – A határrendészek őrzik a debreceni reptér védelmét
© Fotó: Zsaru Magazin
Debrecen – A legveszélyesebb esetek a fegyverrel, lőszerrel, robbanóanyaggal, vagy éppen kábítószerrel visszaélés, de fel kell készülni a rendzavaró utas leszerelésére is.

A nyírábrányi határrendészeti kirendeltség ötven határrendésze ügyeli a debreceni reptér védelmét. Bázisreptérként az angliai Lutonról vár éppen járatot a tiszántúli légi kikötő, vagyis államhatáron történő ellenőrzésre kell felkészülni a határrendészeknek. Ugyanez igaz a becsekkolásra várókkal kapcsolatban is. – Önálló alosztály tevékenykedik a reptéren, állományunk speciális kiképzést kapott, külön történik a felkészítésük az aktuális feladatokra – magyarázta a Zsaru Magazinnak Tóth István százados, az alosztály vezetője. – Az államhatár átlépésére jogosító úti, és más személyazonosítására alkalmas okmányok kiváló ismerői, de van itt légiközlekedés-védelmi rendőr, járőrvezető, a legjellemzőbb mégis az, hogy felügyeljük a polgári utasbiztonsági-ellenőrök tevékenységét.


Új kép2
Fotó: Zsaru Magazin / Szabó László


A rendőr ebben a folyamatban elsősorban szemlélő, ám ha bármilyen jogsértés, szabálysértés vagy bűncselekmény elkövetésének gyanúja merül fel, akkor közbelép, és intézkedik. Ha a legveszélyesebb esetekre gondolunk, akkor a fegyverrel, lőszerrel, robbanóanyaggal, vagy éppen kábítószerrel visszaélés jöhet szóba, de fel kell készülni a rendzavaró utas leszerelésére is.

– Mindent a légi közlekedés védelmének rendelünk alá, az egész biztonsági rendszer ennek figyelembevételével épül fel – folytatja a rendőrségi lapnak Tóth István százados. – Elsősorban a kifutópálya, de az egész reptér környezetét is védeni kell, ez az úgynevezett külső közbiztonság megteremtésének szükségessége, de ugyanilyen fontos az utasbiztonság, ami már belső közbiztonsági kérdés, és természetesen vannak határrendészeti szempontok, igen fontos szegmens az okmányellenőrzés és a schengeni mélységi kontroll.


Új kép3
Fotó: Zsaru Magazin / Szabó László


A csomagellenőrzés fő eszköze a fémtárgyak kipakolása után az átvilágítás, majd a ruházat tüzetes átvizsgálása. Ki kell lépni a cipőből is, a kézi fémkeresővel is pásztázzák a testet, a bőröndöt indokolt esetben kinyittatják, és közelebbről is megnézik, ezután mehet csak tovább az utas. Ha folyadékot tartalmazó poggyász, csomag van nála, azt elveszik, nem viheti fel a fedélzetre, kivéve, ha igazolt betegsége miatt arra feltétlenül szüksége van. Az utasbiztonsági-ellenőrzést úgynevezett folyadékszkenner is segíti.


Új kép4
Fotó: Zsaru Magazin / Szabó László


– Ha egy csomagot gyanúsnak találunk, mert feltételezzük, hogy robbanóanyagot tartalmazhat, akkor nyílt terepre visszük, aztán döntünk annak tényleges sorsáról. A tűzszerészek speciális védőfelszerelésben át tudják vizsgálni – teszi hozzá Tóth százados. – Amikor távoztak az utasok a tranzitból, azt is alaposan átvizsgálják. Nem maradhat gazdátlan csomag, ha mégis, azt gyanúsan kezelik. A fülkékben ülő határrendészek elvégzik az okmányellenőrzést, ehhez minden eszközzel rendelkeznek, s pillanatok alatt kiszúrják a hamis iratokat. A járőrvezetők még a csomag- és ruházatellenőrzés előtt szúrópróbaszerűen igazoltatnak, és rendkívül alaposan járnak el.

– Zsaru Magazin –



Sporthírek






hirdetés